andreee Skrevet August 25, 2009 Share Skrevet August 25, 2009 har kjøpt meg en s50b30 som jeg tenkte å få prøvd i en e30.. Er mangen som har gjort dette før så tenkte om jeg kunne fått sett noen bilder og noe informasjon og tips av hvordan det har blitt gjort! Er det noen plass det selges motorfester som passer på e30 , festes vell i travers? Har hørt det er lite plass til bremsekraftforsterkeren pga innsug , bruke hvilken bremsekraftforsterker? Har hørt golf ls forsterker passer. Også dette med ombygging til e36 tannstang m servo , hvordan funker dette, er det mye pes?.. Mellomaksling fra hva bil ? e30 og sveise på fremre kobling fra e36 så det passer? Hvordan er dette med å bruke fjørbein og noe shims til å få brukt e36 spindel og bremse kaliper? PEs på med info! alt til hjelp , mvh mvh andré mvh andré Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fixfax Skrevet August 25, 2009 Share Skrevet August 25, 2009 http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=99996 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalMar Skrevet August 25, 2009 Share Skrevet August 25, 2009 de fleste spørsmålene du ramser opp her har jeg sett flere ganger.. er også noen i proskjekt tråden.. les der og søk i foumet og du finner masse av det du lurer på !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
h4ns3n Skrevet August 25, 2009 Share Skrevet August 25, 2009 Les M50 i E30 tråden.. Er mye som er likt ang tilpassing hvis jeg ikke er på jordet. Bla motorfester, som de også selges på koed under tuning-motoroppgradering elns Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond.S Skrevet August 25, 2009 Share Skrevet August 25, 2009 har kjøpt meg en s50b30 som jeg tenkte å få prøvd i en e30.. Er mangen som har gjort dette før så tenkte om jeg kunne fått sett noen bilder og noe informasjon og tips av hvordan det har blitt gjort! Er det noen plass det selges motorfester som passer på e30 , festes vell i travers? Bruker motorfesten fra M50, mulig du kan bruke de fra S50 også men det husker jeg ikke nå. Da bruker du gummier fra E28 med M30 og shimser opp litt på sjåførsiden for å gå klar av bremsekraftforsterker. Selges også sett for dette på Koed.no Noen bruker også motorfester fra M20, men veit jeg ikke noe mer om. Før du begynner å trøkke motoren ned i motorrommet må du skjære ut batteriplata foran i motorrommet og enten bøyde bakeste røret så det ikke tar i torpedoveggen. Jeg bulka heller torpedoveggen litt unna siden karosseriet er mye billigere enn det grenrøret Har hørt det er lite plass til bremsekraftforsterkeren pga innsug , bruke hvilken bremsekraftforsterker? Har hørt golf ls forsterker passer. Jeg brukte fra en gammel Golf på min. Tror det var en LS ja. Du må korte inn staget fra forsterkeren bort til pedalen. Den blir litt tung på bremsen, men blir kjempe fin til å dosere bremsene med på bane. Du for fortsatt shimse motor'n litt til siden som jeg skreiv over her. Også dette med ombygging til e36 tannstang m servo , hvordan funker dette, er det mye pes?.. Passer rett på, må bare legge mellom litt siden festene er tynnere på E36. Jeg brukte slangene fra E36 og bøyde litt på metalldelen ytterst for å få den til å ligge riktig. Returslangen må du kappe til riktig lengde. Itte noe problem. Huske på at du trenger leddet mellom tannstang og rattstamme fra en E30 med servo. Mellomaksling fra hva bil ? e30 og sveise på fremre kobling fra e36 så det passer? E30 M3 eller E36 328 om jeg ikke husker helt feil. Hvordan er dette med å bruke fjørbein og noe shims til å få brukt e36 spindel og bremse kaliper? Du tenker på å bruke deler fra E36 for å få 5 bolt foran ikke sant? Søk litt her på forumet eller internett så finner fu hva du trenger. Såvidt jeg husker trenger du e36 M3 3,2 bærearmer, eksentriske foringer, E36 spindel med bremser, nav og det hele. PEs på med info! alt til hjelp , mvh mvh andré mvh andré Håper det var til litt hjelp Hilsen Trond Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreee Skrevet August 25, 2009 Forfatter Share Skrevet August 25, 2009 Var veldig mye til hjelp da er jeg godt på vei! Bare finne karroseri da og litt deler .. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå