Gå til innhold

tips og info ombygging s50b30 i e30 , hvordan og hva?


andreee
 Share

Anbefalte innlegg

har kjøpt meg en s50b30 som jeg tenkte å få prøvd i en e30..

Er mangen som har gjort dette før så tenkte om jeg kunne fått sett noen bilder og noe informasjon og tips av hvordan det har blitt gjort!

Er det noen plass det selges motorfester som passer på e30 , festes vell i travers?

Har hørt det er lite plass til bremsekraftforsterkeren pga innsug , bruke hvilken bremsekraftforsterker? Har hørt golf ls forsterker passer.

Også dette med ombygging til e36 tannstang m servo , hvordan funker dette, er det mye pes?..

Mellomaksling fra hva bil ? e30 og sveise på fremre kobling fra e36 så det passer?

Hvordan er dette med å bruke fjørbein og noe shims til å få brukt e36 spindel og bremse kaliper?

PEs på med info! alt til hjelp , mvh

mvh andré

mvh andré

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kjøpt meg en s50b30 som jeg tenkte å få prøvd i en e30..

Er mangen som har gjort dette før så tenkte om jeg kunne fått sett noen bilder og noe informasjon og tips av hvordan det har blitt gjort!

Er det noen plass det selges motorfester som passer på e30 , festes vell i travers?

Bruker motorfesten fra M50, mulig du kan bruke de fra S50 også men det husker jeg ikke nå. Da bruker du gummier fra E28 med M30 og shimser opp litt på sjåførsiden for å gå klar av bremsekraftforsterker. Selges også sett for dette på Koed.no Noen bruker også motorfester fra M20, men veit jeg ikke noe mer om.

Før du begynner å trøkke motoren ned i motorrommet må du skjære ut batteriplata foran i motorrommet og enten bøyde bakeste røret så det ikke tar i torpedoveggen. Jeg bulka heller torpedoveggen litt unna siden karosseriet er mye billigere enn det grenrøret :)

Har hørt det er lite plass til bremsekraftforsterkeren pga innsug , bruke hvilken bremsekraftforsterker? Har hørt golf ls forsterker passer.

Jeg brukte fra en gammel Golf på min. Tror det var en LS ja. Du må korte inn staget fra forsterkeren bort til pedalen. Den blir litt tung på bremsen, men blir kjempe fin til å dosere bremsene med på bane. Du for fortsatt shimse motor'n litt til siden som jeg skreiv over her.

Også dette med ombygging til e36 tannstang m servo , hvordan funker dette, er det mye pes?..

Passer rett på, må bare legge mellom litt siden festene er tynnere på E36. Jeg brukte slangene fra E36 og bøyde litt på metalldelen ytterst for å få den til å ligge riktig. Returslangen må du kappe til riktig lengde. Itte noe problem. Huske på at du trenger leddet mellom tannstang og rattstamme fra en E30 med servo.

Mellomaksling fra hva bil ? e30 og sveise på fremre kobling fra e36 så det passer?

E30 M3 eller E36 328 om jeg ikke husker helt feil.

Hvordan er dette med å bruke fjørbein og noe shims til å få brukt e36 spindel og bremse kaliper?

Du tenker på å bruke deler fra E36 for å få 5 bolt foran ikke sant? Søk litt her på forumet eller internett så finner fu hva du trenger. Såvidt jeg husker trenger du e36 M3 3,2 bærearmer, eksentriske foringer, E36 spindel med bremser, nav og det hele.

PEs på med info! alt til hjelp , mvh

mvh andré

mvh andré

Håper det var til litt hjelp :)

Hilsen Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...