Gå til innhold

Variabelt innsug på 316i 318i


ulyden
 Share

Anbefalte innlegg

Mht retardering av tenninga på dieselmotorer for å øke avgastempen på f.eks lastebilmotorer er dette nesten ikkje brukt,mye pga den enorme ekstra belastningen en får på drosselventilene som kun har kjøling når motorbremsen ikkje er aktivert. Men det er jo ikkje alle merker som har dette.

Angående naturgass,LPG osv har eg aldri vært borti så desse systema kan eg ikkje uttale meg om.

Når det gjelder innsug er jo ofte innløpsrøra anlagt dårlig mot plenum pga støpeteknikken,de har ofte ujamne og skarpe kanter. Fullradietrakter hjelper godt for å få fylling i ytterkantene av røra slik at volumet blir mye bedre utnyttet. Dette er noe som svært ofte blir neglisjert av produsenter.

Når du først snakker om åpnings- og lukke-tider for ventiler(kamaksler) for å få mest hensynsfull fylling og tømming av sylindrene er det viktig å ta med eksosanlegget i denne sammenhengen. Diameterene og lengda,samt om det er 3-2-1 eller 3-1 gren osv betyr også mye da desse kan enten evakuere for fort eller for sent alt etter turtall og kamoppsettet(timinga på kammen samt fasinga).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...