Jump to content

ulyd fra clutch..?


Antonizer
 Share

Recommended Posts

Blir ikke dette litt feil...?

Hadde samme problem jeg, ulyd med clutch ute, byttet trøstelager men lyden forsvant ikke.

Greit nok, trustelageret var gåent, men trøstelageret blir jo "aktivert" når clutchen trykkes inn? Dermed skal det vel egentlig komme ulyd når clutchen blir trykket inn om trøstelageret er ødelagt.

Lyden som kommer når clutchen er ute vil vel være at et lager på inngående aksling til girkassa er dårlig. Stemmer ikke dette? :)

Link to comment
Share on other sites

Blir ikke dette litt feil...?

Hadde samme problem jeg, ulyd med clutch ute, byttet trøstelager men lyden forsvant ikke.

Greit nok, trustelageret var gåent, men trøstelageret blir jo "aktivert" når clutchen trykkes inn? Dermed skal det vel egentlig komme ulyd når clutchen blir trykket inn om trøstelageret er ødelagt.

Lyden som kommer når clutchen er ute vil vel være at et lager på inngående aksling til girkassa er dårlig. Stemmer ikke dette? :)

Har vært en tråd på dette tidligere. hvor det du sier der ble nevnt ja. Men tur man kan blingse litt med hva man mener med at clutch er inne eller ikke. For når clutch pedalen er inne er vel clutchen ute og motsatt.... ;)

Det eg forsto ut fra den tråden var at hvis man lot bilen stå i fri og så presset girspaken mot et av girene og da lyden ble borte er det ikke utløserlagret som er gåent men lager på kassen. Som du henviser til her.

Link to comment
Share on other sites

Akkurat byttet trøstlager på min e34. Dette uler/ulyd når clutch pedalen er inne, i det du slipper ut clucthpedalen forsvinner ulyden. Vil ikke anbefale å kjøre for lenge med dette. Problemet mitt ble at pedalen hakket å var så treig at jeg ikke turte kjøre bilen før jeg skiftet lageret, men står også et lite kulelager inne i svinghjulet som jeg også byttet da dette ikke gikk helt fint. Men skal nevnes at trøstelageret mitt lå i tusen biter og kulene lå å fløt inne i clutch huset

Link to comment
Share on other sites

Jeg har både rattlinga OG hvinelyden. Mistenker at det er for lite/for tynn olje i girkassen som lager ulelyden og utløserlageret i fri.

Ulelyden på krypekjøring på 1. gir minner STERKT om kompressor-uling 8)

Bestilt ny kasse, lager clutch og giroverføring, så forsvinner det vel.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...