Gå til innhold

ulyd fra clutch..?


Antonizer
 Share

Anbefalte innlegg

Blir ikke dette litt feil...?

Hadde samme problem jeg, ulyd med clutch ute, byttet trøstelager men lyden forsvant ikke.

Greit nok, trustelageret var gåent, men trøstelageret blir jo "aktivert" når clutchen trykkes inn? Dermed skal det vel egentlig komme ulyd når clutchen blir trykket inn om trøstelageret er ødelagt.

Lyden som kommer når clutchen er ute vil vel være at et lager på inngående aksling til girkassa er dårlig. Stemmer ikke dette? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke dette litt feil...?

Hadde samme problem jeg, ulyd med clutch ute, byttet trøstelager men lyden forsvant ikke.

Greit nok, trustelageret var gåent, men trøstelageret blir jo "aktivert" når clutchen trykkes inn? Dermed skal det vel egentlig komme ulyd når clutchen blir trykket inn om trøstelageret er ødelagt.

Lyden som kommer når clutchen er ute vil vel være at et lager på inngående aksling til girkassa er dårlig. Stemmer ikke dette? :)

Har vært en tråd på dette tidligere. hvor det du sier der ble nevnt ja. Men tur man kan blingse litt med hva man mener med at clutch er inne eller ikke. For når clutch pedalen er inne er vel clutchen ute og motsatt.... ;)

Det eg forsto ut fra den tråden var at hvis man lot bilen stå i fri og så presset girspaken mot et av girene og da lyden ble borte er det ikke utløserlagret som er gåent men lager på kassen. Som du henviser til her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat byttet trøstlager på min e34. Dette uler/ulyd når clutch pedalen er inne, i det du slipper ut clucthpedalen forsvinner ulyden. Vil ikke anbefale å kjøre for lenge med dette. Problemet mitt ble at pedalen hakket å var så treig at jeg ikke turte kjøre bilen før jeg skiftet lageret, men står også et lite kulelager inne i svinghjulet som jeg også byttet da dette ikke gikk helt fint. Men skal nevnes at trøstelageret mitt lå i tusen biter og kulene lå å fløt inne i clutch huset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både rattlinga OG hvinelyden. Mistenker at det er for lite/for tynn olje i girkassen som lager ulelyden og utløserlageret i fri.

Ulelyden på krypekjøring på 1. gir minner STERKT om kompressor-uling 8)

Bestilt ny kasse, lager clutch og giroverføring, så forsvinner det vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...