BMW_Racing Skrevet August 26, 2009 Skrevet August 26, 2009 Jeg har fått et problem me instrument / elektriske i bilen i dag. Lurte på om noen har vert borti det samme. Jeg tok ut instrumente i dag får å feil søke litt da kjørecomputeren tok kvelden, Og nå har jeg et tivoli i bilen da Air-bag lyse blinker konstat under kjøring. Kun belysning i halve instrumente og hver gang jeg bruker blinklyset så blinker faen meg alle lysa i bilen. Helle dashborde blinker i sammen me blinklyset. Det kan ikke beskrives hvor FORBANNA iriterende det er. Håper noen har noen gode ide'er. Er ganske frustrert
kbteknik Skrevet August 26, 2009 Skrevet August 26, 2009 tenker du enten ikke har fått alle stikk ordentlig på plass bak istrumentet eller har knekt printet..
BMW_Racing Skrevet August 26, 2009 Forfatter Skrevet August 26, 2009 Jeg tok ut instrumentering og "lekte" med kontaktene bak. Og de ble ikke noe bedre, har google't litt og har en finger på at der er "instrument cluster" som ikke virker helt som det skal. Det som er rart er at alt virket før jeg tok ut instrumente. Og nå er alt på bærtur. Noen som vet om man må null-stile air-bagen etter du har tatt ut instrumente ?
RenZor Skrevet November 10, 2010 Skrevet November 10, 2010 Til meg lyser også airbaglampen av og til, pluss at alt av lys i dashbord flimrer. Akkurat som det er dårlig kontakt noen plass. HJELP
KKise Skrevet November 11, 2010 Skrevet November 11, 2010 Instrument cluster er terminologien på hele instrumentpanelet. Altså at printet har tatt kvelden mest sannsynlig. Har noen lysende lamper her og der selv. Skal ikke trenge å nullstille noe etter å ha tatt ut instrumentpanelet, evt bare service / inspection lamper om det skulle begynne å lyse.
RenZor Skrevet November 13, 2010 Skrevet November 13, 2010 men styrer instrumentet (speedometer etc) resten av belysningen i dash, da?
Olelink Skrevet November 13, 2010 Skrevet November 13, 2010 Hjelper ingen ting at du skriver at du er forbannet e.l. Gir meg bare mindre lyst til å hjelpe, for alle er vi frustrerte nå og da. Men ingen her inne er inntresert i å lese sutrete komentarer. Vel, over til problemet: Nappet du av batteripolen før du tok ut instrumentet ? Airbag lampa må du da resete hos BMW om du ikke gjorde det da den ikke reseter seg selv. Satte du alle pluggene tilbake på riktig plass ? Høres ut som om en eller flere ledninger står på feil plass eller har blitt kortsluttet.
RenZor Skrevet November 14, 2010 Skrevet November 14, 2010 Men snedig at airbaglampen kun lyser etter oppstart og forsvinner etter 5 min, eller skal det være slik? Altså at den ikke skal lyse hele tiden? Må prøve meg på en restart. Har kina-carsoft liggende
Olelink Skrevet November 14, 2010 Skrevet November 14, 2010 Men snedig at airbaglampen kun lyser etter oppstart og forsvinner etter 5 min, eller skal det være slik? Altså at den ikke skal lyse hele tiden?Må prøve meg på en restart. Har kina-carsoft liggende Airbag lampa skal ikke slutte å lyse etter 5min nei. Om alt er som det skal så skal den kun lyse under oppstart som en lampesjekk for så å slukke med en gang igjen. Om du har en feilkode eller en feil på Airbag systemet skal den lyse konstant. Om den lyser en stund for så å slukke er det nok en feil ett sted. men ett godt sted å begynne er jo å resete med f.eks carsoft eller hos BMW
kbpE30 Skrevet November 15, 2010 Skrevet November 15, 2010 har noe lignende problem. MEN. her er det turteller,bensin,km og tempføler som "kødder". tok av dimme bryteren til hele dashen. og da fungerer alt dette. men har selfølgelig ikke lys i dashen. vet ikke om dette hjelper...men men
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå