ghostrider Skrevet August 27, 2009 Share Skrevet August 27, 2009 Har hørt at egr ventilen bare er til for å brenne eksosen en gang til. Og mange verksteder kobler ut/blokker egr ventilen på nye biler. Samler seg mye dritt i innsuget, og bilen går vistnokk dårligere Noen som har formening om dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet August 27, 2009 Share Skrevet August 27, 2009 Hva de gjør på verksted og ikke har jeg ingen mening om, men ellers så har du nok rett i det du sier ja! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørner Skrevet August 27, 2009 Share Skrevet August 27, 2009 Men hvis det det ikke blir brent engang til, hvor skal da 'avfallet' gjøres av. Hva med den sia av moteren som spytter ut dette, blir det tett eller andre uheldige konsekvenser. Skulle nesten tro at hvis man ikke brenner dette på nytt i motor at man da måtte fange det opp i en slags 'catch tank' ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet August 27, 2009 Share Skrevet August 27, 2009 Katalysator og partikkelfiter skal ta seg av den jobben. Å blokkere EGR burde gå greit, men er en del motorstyringer som ikke tolerer det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet August 27, 2009 Share Skrevet August 27, 2009 EGR er montert på bilen for å senke forbrenningstemperaturen og dermed dannelsen av Nox i eksosen ved å resirkulere inaktiv eksosgass i forbrenninga. Er ikkje berekna for å forbrenne eksosen på nytt.. At en får sot i eksos,og ved bruk av EGR også i innsug,er uungåelig ettersom det er et naturlig biprodukt ved feitere blanding enn f.eks 15,7:1 som er dieselens lambda1 ved akselerasjon og ved positiv momentkontroll. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet August 27, 2009 Share Skrevet August 27, 2009 Katalysator og partikkelfiter skal ta seg av den jobben. Å blokkere EGR burde gå greit, men er en del motorstyringer som ikke tolerer det Det stemmer,noen av de nyere med EOBD måler forskjellen i eksosen ved lambda og tar tiden før denne forandringen kommer,og måler mengden resirkulert eksos via EGR. Stemmer ikkje dette ved å koble ut eller blende EGR vil dette registreres som feil på systemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pelton Skrevet Januar 16, 2010 Share Skrevet Januar 16, 2010 Vil det si at det anbefalens eller frarådes å koble ut EGR? Hva er det positive og hva er det negative? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå