miktor Skrevet August 27, 2009 Share Skrevet August 27, 2009 eg har nye lister til bakvinduet mitt på min 320i coupe, men veit ikkje heilt korleis eg skal få di på? for meg ser det ut som vinduet må ut for at listene skal komme på? noken som veit dette, og kan forklare enkelt? takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet August 27, 2009 Share Skrevet August 27, 2009 Usikker på om det må ut..,men plukket nettop av lister på en coupe selv. Der plukket jeg først ut rutene, da bilen skal ribbes uansett. Er to muttere i bakkant på ruta, så er det skrudd fast i den åpner greia du åpner/lukker vinduet med også. Men funker ikke å bytte den mens vinduet er oppe bare? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
miktor Skrevet August 27, 2009 Forfatter Share Skrevet August 27, 2009 altså når eg meiner bakvindu så meiner eg ikkje bakre sideruter men heilt bak:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
miktor Skrevet August 27, 2009 Forfatter Share Skrevet August 27, 2009 bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tmice Skrevet August 27, 2009 Share Skrevet August 27, 2009 Du bør bruke et spesialverktøy som de bruker hos "front"rute fiksere... da får du den på..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
miktor Skrevet August 27, 2009 Forfatter Share Skrevet August 27, 2009 okay, veit du ka dette verktøyet heiter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tmice Skrevet August 27, 2009 Share Skrevet August 27, 2009 Nei vet dessverre ikke det, det har et skaft som er skrujern, med en slags streng nederst som er oval..... skal se om jeg finner noen bilder... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
miktor Skrevet August 27, 2009 Forfatter Share Skrevet August 27, 2009 javel, det hadde vert flott:) takk;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvor89 Skrevet August 27, 2009 Share Skrevet August 27, 2009 Du får bytta lista rundt vinduet uten å ha ut ruta. Du må bare presse den nye nedi (bruk god tid) Gjorde dette selv her i sommer. Skal du bytte den nedre lista, må du ut med ruta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tmice Skrevet August 27, 2009 Share Skrevet August 27, 2009 Noe alla det her bruker de for å sette inn lister... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olan Skrevet August 27, 2009 Share Skrevet August 27, 2009 Du får bytta lista rundt vinduet uten å ha ut ruta. Du må bare presse den nye nedi (bruk god tid) Gjorde dette selv her i sommer. Skal du bytte den nedre lista, må du ut med ruta Gjort dette i sommer jeg også, er null stress å ta fjerne lista, bare å rive den ut. Litt mer arbeid å få den på plass igjen, men bare å være nøye så du slipper å måtte ta den ut igjen da det er fort å lage knekk på den. Går fint uten spesialverktøy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
miktor Skrevet August 28, 2009 Forfatter Share Skrevet August 28, 2009 er desverre nedre list som må byttes, pga har lekasje inn i bagasjerommet:( virker som vatnet kommer inn ved nedre venstre hjørnet på lista, så kjem det inn i sjøten på karroseriet på innsida av bagasjerommet. noken som har hatt lignendes problem? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m5_klaus Skrevet August 28, 2009 Share Skrevet August 28, 2009 hvis det lekker vann inn gjennom bakruta er det ikke listen som holder det tett... du har en limt rute, det er limet som holder vannet ute, listen er bare pynt der... Snakke med noen som driver med bilglass så blir det i orden skal du se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet August 28, 2009 Share Skrevet August 28, 2009 Dette er det jo faktisk en DIY på her inne da: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=9777 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olan Skrevet August 29, 2009 Share Skrevet August 29, 2009 Dette er det jo faktisk en DIY på her inne da:http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=9777 Bakruta er ikke med i den DIY'en Mener jeg tok detaljerte bilder når jeg byttet listene rundt bakruta. Jeg skal se om jeg finner de, så sender jeg de på PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå