Gå til innhold

E34 520iA Restaurering - Anonym skli-bil


EzzY
 Share

Anbefalte innlegg

Da får jeg starte en tråd på bilen min jeg og. Det er da en 520iA fra 91. Orginalt kom den med sort skinn interiør, M-tech II ratt og M-tech effektanlegg. Før min tid ble den chippet, fikk KN filter og montert xenon i nær og fjernlys. Den var egentlig helt grei som den var, men man kan altids finne noe å justere på.

bnev2uoj6ir029w05ko6_thumb.jpg917kxak5vfjaeh5mbwfd_thumb.jpg7zp4vyi86uq2vevfsq2g_thumb.jpg

y6cvo52fzsv9wjmn665d_thumb.jpgwyixkemu8cwh5mqhb49o_thumb.jpgsuo6s7ppz8eiircu1667_thumb.jpg

Etter at jeg hadde kjøpt den, hadde jeg litt nærkontakt med et berg, i grei fart. Det ble litt påkosting på verksted med utstyr for å få bilen rett igjen. Det kostet ca like mye i reperasjoner som det jeg gidde for bilen. Bilen hadde gått 118 tusen, hadde minimalt med rust, og ikke en ting som var dårlig eller som lå an til å måtte byttes på flere år. Den var dønn strøken, så jeg bestemte meg for at det var verdt å få iorden den igjen.

jj3qfx50sbslfs3z5ar0_thumb.jpg zmbg3yrr2okbydyns7td_thumb.jpg el0hrxdjnt1spjqtehbl_thumb.jpg

Siden så mye av bilen var most og måtte byttes bestemte man seg for å finne en delebil. Jammen fant man en billig som man kunne kjøre hjem for egen maskin. Det var 4-5 cm slakk på rattet, og den ville kvele seg på lavt turtall, men det kan man leve med.

e47f8vpbmrz8cr2nxnkg_thumb.jpg

Men bilen ble bra igjen, og etter mange måneder uten bil var det godt å være på veien igjen :D

rh9w9lvx4lboupk0jrty_thumb.jpg 0cjz9kinmrujbt5888sl_thumb.jpg h4b4ou30v7p3gfhogt9y_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Måtte jo gjøre noe med bilen så at den ikke var som alle andre, så jeg startet med baklykter. Kjøpte et sett med rød/sot klarglass

73ueqbhp13un1o9773oe.jpg

xtdulngxqk84whorg0gm.jpg

ymxv1ww6hqy3d5u6602g.jpg

Det ble utrolig porno synes nå jeg :D

-Så lakka jeg opp nyrenelistene, da de var blitt nokså gråaktige.

-Neste ble sot av blinklys i front. Planen er å skaffe et sett blinklyspærer med chrome hinne, så det ikke ser så gult ut inne i lykta.

uwj5r4slaj56umlstyvo.jpg

1ltbgal1mc9m96zvvudn.jpg

-Next up var bytte av grøftelys.

-Deretter hvite blinklys på sidene som jeg skal sote litt.

-Har nylig lagt lyktefilm på hovedlys med gunsmoke farge.

-Har en montert en liten baklukeleppe, da jeg ikke er fan av M5 vingen.

-Venter nå på carbonemblem i posten

Skal se om jeg får tatt bile av bila som den står nå, venter på godt vær og lys :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Xenon var montert alt da jeg kjøpte bilen, så har ikke peiling. Omformerne står det OMG på iallefall, regner med at det er produsenten elns :)

i delebilen er det grått stoff, ikke armlen, mindre pent førerstol (rift i stoffet), resten ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Omformerne sitter oppe på innerskjermene på hver side, kanskje 25 cm bak lyktene. Et lite tips når det gjelder langlysene er å koble via et relé og direkte på batteriet. Det har hendt at alt elektronisk bare har død ut og motoren stanset når langlysene blir dimmet ned. Er ikke ofte, men blir litg ekkelt den gang det skjer. Virker som om at det blir noe tilbakeslag fra omformerne eller noe :S

Så langt er dette bare en teoretisk løsning, da jeg ikke har rota meg til å prøve det i praksis.

Når det gjeldet setene er det muligens en jeg kjenner som skal ha de i en amazon, menskal finne ut av det snart. Vet ikke hvordan det er med sitteputa, men regner med at det er 4 skruer i den brakettsaken den ligger på. Er vel bare å ta en titt under :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...