Clerion Posted August 28, 2009 Share Posted August 28, 2009 Åssen i helvete skal man få brukt kina-grenrør på m20-turbo-.motor? Tar borti når jeg bruker oljefilteret vanlig, og med oljekjøleradapteren..... Hvilket hull kommer olja ut av? Det med fjørbryteren eller det enkle uten noe. For meg ser det ut som om den kommer i retur der fjøra er, men dette er vel noe ulogisk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
janerik171187 Posted August 28, 2009 Share Posted August 28, 2009 Åssen i helvete skal man få brukt kina-grenrør på m20-turbo-.motor?Tar borti når jeg bruker oljefilteret vanlig, og med oljekjøleradapteren..... Hvilket hull kommer olja ut av? Det med fjørbryteren eller det enkle uten noe. For meg ser det ut som om den kommer i retur der fjøra er, men dette er vel noe ulogisk? fjøra er vell thermostaten evnt, er jo logisk det da, siden er tilsvarende på radiatorsystem inn der det ikke er thermostat, og ut der thermostaten er Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clerion Posted August 28, 2009 Author Share Posted August 28, 2009 Okei, så hvis jeg skulle brukt ett av disse to hullene til oljefeed til turboen måtte det blitt det MED fjørbryteren, eller det uten? =p Link to comment Share on other sites More sharing options...
KalMar Posted August 28, 2009 Share Posted August 28, 2009 du må få takk i noen andre koblinger til olje kjøleren, også må du vri olje filter adapteren slik at oje filtere står ned.. kan være du på fille bort 2 tapper i oljefilter adapteren.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KalMar Posted August 28, 2009 Share Posted August 28, 2009 Okei, så hvis jeg skulle brukt ett av disse to hullene til oljefeed til turboen måtte det blitt det MED fjørbryteren, eller det uten? =p du kan vell bruke olje kontakten med å koble på et T-stykke Link to comment Share on other sites More sharing options...
janerik171187 Posted August 28, 2009 Share Posted August 28, 2009 Okei, så hvis jeg skulle brukt ett av disse to hullene til oljefeed til turboen måtte det blitt det MED fjørbryteren, eller det uten? =p ingen av de, siden er vell bare sirkulasjon der ved varm olje, dvs thermostaten har åpnet. oljetrykkbryteren med litt div adaptere er vanlig sted å ta olje fra Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clerion Posted August 28, 2009 Author Share Posted August 28, 2009 Rett ned får jeg den tror jeg *gå ut å sjekke* Har også koblinger så det er ikkenoe problem. Har endelokk til ene hullet og kobling med slange imellom til turboen til andre. Du sier jeg ikke kan ta fra noen av dem, men fra den med bryter? Hva slags adaptere snakker du om? Er det noen som har gjort noe av dette som vet det helt sikkert. Prøvd nok "kanskje" forslag nå.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
janerik171187 Posted August 28, 2009 Share Posted August 28, 2009 Rett ned får jeg den tror jeg *gå ut å sjekke*Har også koblinger så det er ikkenoe problem. Har endelokk til ene hullet og kobling med slange imellom til turboen til andre. Du sier jeg ikke kan ta fra noen av dem, men fra den med bryter? Hva slags adaptere snakker du om? Er det noen som har gjort noe av dette som vet det helt sikkert. Prøvd nok "kanskje" forslag nå.... ta olje til turbo fra oljetrykkbryterplasseringen med et t-stykke (det jeg mente med div adaptere) det er en velprøvd løsning som funker, det på oljefilteradapteret så setter du på oljekjøler, så får du kjølt ned olja og Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clerion Posted August 28, 2009 Author Share Posted August 28, 2009 Er ikke plass til en dritt utover den adapteren egentlig.... Må få olje fra ett annet sted, skrur ut tempføleren regner jeg med. Prøvde en annen bolt men der spruta det kjølevæske =p Link to comment Share on other sites More sharing options...
janerik171187 Posted August 28, 2009 Share Posted August 28, 2009 Er ikke plass til en dritt utover den adapteren egentlig.... Må få olje fra ett annet sted, skrur ut tempføleren regner jeg med. Prøvde en annen bolt men der spruta det kjølevæske =p når jeg tenker meg om så går det å ta olje fra der det ikke er thermostat, bare sjekk at det er inn i oljekjøler først, siden returen går jo i bånnpanna, så blir jo sirkulasjon, selv med lukket thermostat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clerion Posted August 28, 2009 Author Share Posted August 28, 2009 Jeg tar det fra trykkbryteren på blokka tenker jeg =p skaffer ei y-kobling, mye lettere. Sveiser igjen hulla på adapteren. HEPP! Håper jeg =/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now