Clerion Skrevet August 28, 2009 Share Skrevet August 28, 2009 Åssen i helvete skal man få brukt kina-grenrør på m20-turbo-.motor? Tar borti når jeg bruker oljefilteret vanlig, og med oljekjøleradapteren..... Hvilket hull kommer olja ut av? Det med fjørbryteren eller det enkle uten noe. For meg ser det ut som om den kommer i retur der fjøra er, men dette er vel noe ulogisk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet August 28, 2009 Share Skrevet August 28, 2009 Åssen i helvete skal man få brukt kina-grenrør på m20-turbo-.motor?Tar borti når jeg bruker oljefilteret vanlig, og med oljekjøleradapteren..... Hvilket hull kommer olja ut av? Det med fjørbryteren eller det enkle uten noe. For meg ser det ut som om den kommer i retur der fjøra er, men dette er vel noe ulogisk? fjøra er vell thermostaten evnt, er jo logisk det da, siden er tilsvarende på radiatorsystem inn der det ikke er thermostat, og ut der thermostaten er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clerion Skrevet August 28, 2009 Forfatter Share Skrevet August 28, 2009 Okei, så hvis jeg skulle brukt ett av disse to hullene til oljefeed til turboen måtte det blitt det MED fjørbryteren, eller det uten? =p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalMar Skrevet August 28, 2009 Share Skrevet August 28, 2009 du må få takk i noen andre koblinger til olje kjøleren, også må du vri olje filter adapteren slik at oje filtere står ned.. kan være du på fille bort 2 tapper i oljefilter adapteren.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalMar Skrevet August 28, 2009 Share Skrevet August 28, 2009 Okei, så hvis jeg skulle brukt ett av disse to hullene til oljefeed til turboen måtte det blitt det MED fjørbryteren, eller det uten? =p du kan vell bruke olje kontakten med å koble på et T-stykke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet August 28, 2009 Share Skrevet August 28, 2009 Okei, så hvis jeg skulle brukt ett av disse to hullene til oljefeed til turboen måtte det blitt det MED fjørbryteren, eller det uten? =p ingen av de, siden er vell bare sirkulasjon der ved varm olje, dvs thermostaten har åpnet. oljetrykkbryteren med litt div adaptere er vanlig sted å ta olje fra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clerion Skrevet August 28, 2009 Forfatter Share Skrevet August 28, 2009 Rett ned får jeg den tror jeg *gå ut å sjekke* Har også koblinger så det er ikkenoe problem. Har endelokk til ene hullet og kobling med slange imellom til turboen til andre. Du sier jeg ikke kan ta fra noen av dem, men fra den med bryter? Hva slags adaptere snakker du om? Er det noen som har gjort noe av dette som vet det helt sikkert. Prøvd nok "kanskje" forslag nå.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet August 28, 2009 Share Skrevet August 28, 2009 Rett ned får jeg den tror jeg *gå ut å sjekke*Har også koblinger så det er ikkenoe problem. Har endelokk til ene hullet og kobling med slange imellom til turboen til andre. Du sier jeg ikke kan ta fra noen av dem, men fra den med bryter? Hva slags adaptere snakker du om? Er det noen som har gjort noe av dette som vet det helt sikkert. Prøvd nok "kanskje" forslag nå.... ta olje til turbo fra oljetrykkbryterplasseringen med et t-stykke (det jeg mente med div adaptere) det er en velprøvd løsning som funker, det på oljefilteradapteret så setter du på oljekjøler, så får du kjølt ned olja og Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clerion Skrevet August 28, 2009 Forfatter Share Skrevet August 28, 2009 Er ikke plass til en dritt utover den adapteren egentlig.... Må få olje fra ett annet sted, skrur ut tempføleren regner jeg med. Prøvde en annen bolt men der spruta det kjølevæske =p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet August 28, 2009 Share Skrevet August 28, 2009 Er ikke plass til en dritt utover den adapteren egentlig.... Må få olje fra ett annet sted, skrur ut tempføleren regner jeg med. Prøvde en annen bolt men der spruta det kjølevæske =p når jeg tenker meg om så går det å ta olje fra der det ikke er thermostat, bare sjekk at det er inn i oljekjøler først, siden returen går jo i bånnpanna, så blir jo sirkulasjon, selv med lukket thermostat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clerion Skrevet August 28, 2009 Forfatter Share Skrevet August 28, 2009 Jeg tar det fra trykkbryteren på blokka tenker jeg =p skaffer ei y-kobling, mye lettere. Sveiser igjen hulla på adapteren. HEPP! Håper jeg =/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå