Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg kjører sakte nå i 2 og 3 gir klakker og smeller det litt under bilen. Blei litt desp og prøvde alt og når jeg drar i brekket blir det bedre. Kan det være brekkvaieren som subber i mellomaksel. For lyden går fortere hvis jeg gir på litt for så å bli helt borte. Slakk vaier? Blir den så slakk at det subber?

Skrevet

hva er subframe disaster? Det høres liksom ut som at vaieren er løs til brekket. Er noe som subber og høres det ut som. Men plutselig kommer en smellelyd og så blir det helt stille. Kommer jeg opp i fart på e18 blir det stille. Men så kommer det tilbake når jeg f eks kjører i 2 gir.

Skrevet
hva er subframe disaster? Det høres liksom ut som at vaieren er løs til brekket. Er noe som subber og høres det ut som. Men plutselig kommer en smellelyd og så blir det helt stille. Kommer jeg opp i fart på e18 blir det stille. Men så kommer det tilbake når jeg f eks kjører i 2 gir.

Subframe disaster gjelder betyr at det er på høy tid å selge bilen og gjelder ikke din cab, - så vidt jeg vet...

Det er ikke et lageret til mellomakslingen din som begynner å bli gåent da? Evnt løft opp bilen og sjekk at ikke wiren din som du nevner kan være løs ikke hekter borti noe.

Skrevet

Det høres ikke ut som om du har subframe disaster ihvertfall. Forsvinner lyden om du har brekket litt oppe når du triller?

BakBremsene på gamle e34'n min hang på nå og da, da ble det en "subbe" lyd og kom ett "dunk" når bremsene slapp. Måtte ofte dra i brekket en eller to ganger for at de skulle slippe.

Skrevet

Jeg vil gjette på at festene til bremseskoene bak har løsnet og havner av og til mellom bremseskiva og bremseskjoldet.

Når skjoldet blir en smule rustent har hullet til festene en lei tendens til å gi etter, noe som betyr at fjærer og festeskrue blir liggende løst.

Derfor blir det også stille når du kjører fortere, da alt blir presset ut i kanten grunnet gravitasjonskraften.

Dette har skjedd meg to ganger, og du finner fort ut av det ved å skru av skiva bak og dersom det ramler ut noen smådeler som ser forvridde ut...da må du bytte :)

Skrevet

Det der høres i grunn veldig logisk ut. For nå er lyden HELT borte!!! Ikke en lyd! Har vel vært noe dritt mellom der som smeller når det kom i veien for noe sikkert. Når det var smellelyder dro jeg i brekke og det virka litt rart liksom. Nå er det helt normalt.. Litt dårlig bare ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...