Hopen Skrevet August 31, 2009 Forfatter Skrevet August 31, 2009 sjekka om veivsensoren funker? hvor sitter denne? og hvordan teste den? er jo verken gnist eller bgensin så skjønner ikke at en sensor har noe å si med det. Har snakket med en som mener det har noe med styrestrøm å gjøre. leste en plassa t noen som hadde samme problem som meg fikk det til når satte strøm på en ledning i stikket?
Fliid Skrevet August 31, 2009 Skrevet August 31, 2009 Er veivsensor gåen, så kommer det verken gnist eller bensin. Ta en diagnose på bilen/motoren.
kbteknik Skrevet August 31, 2009 Skrevet August 31, 2009 du kan prøve å måle på den grønne ledning, det er styrestrøm
SpiderPig Skrevet August 31, 2009 Skrevet August 31, 2009 ligger ikke no startsperre her da? er ikke startsperre på m50, så vidt jeg vet
thorbis Skrevet August 31, 2009 Skrevet August 31, 2009 sikker? mente det kom i 95 eller no jg. har satrtsperre på min 91 320 m50. men den er ettermontert.
SpiderPig Skrevet August 31, 2009 Skrevet August 31, 2009 jævli sikker egentlig.. er vell m52 motorene som har startsperre? eller?
Fliid Skrevet August 31, 2009 Skrevet August 31, 2009 På høyre side av motor. I ett "øre" ut av registerkjede dekslet. Satt fast med en unbrako skrue. Sitter tett inntil svingningsdemper hjulet (triggerhjulet). Det med mange tenner på.
Hopen Skrevet September 1, 2009 Forfatter Skrevet September 1, 2009 er strøm på den grønne ledningen. noen måte å måle veivsensoren eller må jeg prøve med en annen sensor?
Fliid Skrevet September 1, 2009 Skrevet September 1, 2009 Dette er en halvgiver. Hvis en turner på motor mens du har plugget ut kontakten til veivsensor, så kan du måle (Nå er husken min ekstrem dårlig) men ett par volt mener jeg den sakl generere av seg selv. Kun ved at du sviver på motoren. Hvilken av de tre pinnene du skal holde på i kontakten med multimeteret, det husker jeg ikke. Jeg er åpenbart blitt for bortskjemt med diagnose apparat. Beklager dårlig hukommelse på det sterkeste. Om du har den plugget i stikket og bretter av gummien, å kinner motor så skal du kunne måle ca. litt i overkant av 5 Volt mellom to av pluggene i kontakten. 12 på de to andre . Dette varierer litt av spenningen på batteriet, men halvgiveren halverer ca. batterispenningen. 12 inn , litt i underkant av 6 ut. Sånn omtrentlig.
Hopen Skrevet September 2, 2009 Forfatter Skrevet September 2, 2009 skal prøve å bytte den imorgen. men visst det ikke fungerer, hva annet kan det være da?
Hopen Skrevet September 3, 2009 Forfatter Skrevet September 3, 2009 hvilket koblingsskjema skal jeg bruke? dette GJELDER M50 25-PIN MOT E30 20-PIN (RUND KONTAKT) E36 MOTORKONTAKT - E30 MOTORKONTAKT Nr 21 Tykk grønn (spenning +) - Nr 7 Tykk grønn Nr 23 Brun/grå (oljetrykk) - Nr 5 Brun/grønn Nr 12 Brun/fiolett (vanntemp) - Nr 4 Brun/fiolett Nr 15 Sort/grønn (Starter shedder relay) - Nr 15 Sort/grønn Nr 18 Sort/gul (Starter) - Nr 18 Sort/gul Nr 25 Blå (Ladelampe) - Nr 1 Blå Nr 20 Sort (Turteller) - Nr 9 Sort Nr 13 Grønn/fiolett (Bensinpumpe) - Nr 13 Tykk grønn/fiolett Nr 19 Hvit/grønn (SI reset) - Nr 11 Hvit/grønn eller det som står inne på e30 m50 guiden? De er ikke helt like så. Motor er 92mod b25 non-vanos og bil 91mod e30 320 cab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå