Gå til innhold

Innpress med BREI felg og coilovers


leif harald
 Share

Anbefalte innlegg

Hallo har et lite spørsmål, eg ikke helt inni det inpress greiene enda.

Når jeg skal ha en 9" felg med ET15 på forran så må jeg ha 15 spacer, da går det akuratt. Da kan jeg ta utgangspunkt at en 9" felg med ET0 går akuratt? (ET15-15mm spacer=ET0?)

Så vis jeg skal ha på en 9,5" felg med ET0 så må jeg ha (en halv tomme mer pga den andre felgen er 9,5 ikke 9") 0,5"x24,5=12,15. Så deler jeg på to får å få bredden på begge sidene av senteret. Alså 12,25/2=6,12. Alså jeg må ha en 7mm spacer på så går det akuratt(vil helst ikke space ut så mye med tanke på at det er framfelg det er snakk om)

Hadde vert taknemlig om noen kunne bekreftet dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo har et lite spørsmål, eg ikke helt inni det inpress greiene enda.

Når jeg skal ha en 9" felg med ET15 på forran så må jeg ha 15 spacer, da går det akuratt. Da kan jeg ta utgangspunkt at en 9" felg med ET0 går akuratt? (ET15-15mm spacer=ET0?)

Så vis jeg skal ha på en 9,5" felg med ET0 så må jeg ha (en halv tomme mer pga den andre felgen er 9,5 ikke 9") 0,5"x24,5=12,15. Så deler jeg på to får å få bredden på begge sidene av senteret. Alså 12,25/2=6,12. Alså jeg må ha en 7mm spacer på så går det akuratt(vil helst ikke space ut så mye med tanke på at det er framfelg det er snakk om)

Hadde vert taknemlig om noen kunne bekreftet dette :)

Spm 1. Spacer du en felg med ET15 ut 15mm, er det lik ET-0 ja.

Spm 2. 9,5" ET-0 vil da bygge 6,35 mm lenger inn/ut. (1" er 25,4mm)

Så da vil en spacer på 7mm tilsi at du har like god plass på innsiden her som ved bruk av 9" felg med med "ET-15 og 15mm spacer.

Tar forbehold om skrivefeil og missinfo etter kjapp oderegning samtidig som jeg sitter på jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...