Gå til innhold

automatkasse E32 735i del 2, Hjelp!


gk740ia
 Share

Anbefalte innlegg

Har vært å kjørt litt med sønnens bil og det går fint å kjøre på lavt turtall og den gearer greit, men hvis man trør på litt så rister bilen og kassa slurer, men slipper jeg gassen litt så kjenner man den "tar tak igjen". Går det greit å kjøre slik hvis man tar det rolig inntil ny kasse er innkjøpt eller vil det fort bli verre og man blir stående???? Dette skjedde i går etter at den kjørekåte 18 åringen skulle prøve og burne på asfalten med den stakkars 735`en som har rullet nesten 270`` Trenger litt hjelp her takk!! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha.. regner med det er manuel? siden det ikke står 735ia?:)

vil tru det er clutchen, har samme problemet sjøl etter litt bruning, men til meg er det langt ifra så ille, bare at clutchen slurer litt.

men at bilen rister er ikke bra:s

jeg ville nok bytta clutch før svinghjulet blir helt herpa:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært å kjørt litt med sønnens bil og det går fint å kjøre på lavt turtall og den gearer greit, men hvis man trør på litt så rister bilen og kassa slurer, men slipper jeg gassen litt så kjenner man den "tar tak igjen". Går det greit å kjøre slik hvis man tar det rolig inntil ny kasse er innkjøpt eller vil det fort bli verre og man blir stående???? Dette skjedde i går etter at den kjørekåte 18 åringen skulle prøve og burne på asfalten med den stakkars 735`en som har rullet nesten 270`` Trenger litt hjelp her takk!! :lol:

Er det en 86-87 mod? Hvis det er det, er det slik at disse hadde en 4hp22eh kasse som hadde en designfeil som er kritisk. Og dette er uhyggelig viktig. Hvis disse kassene først blir satt i Drive etter at bilen er startet blir clutchhus A trykksatt. Dette er vel og greit men hvis den så settes i N eller P forsvinner ikke trykket slik det skal. Derfor hvis man ruser turtallet bare noe over 2000rpm kan man blåse til helv..pakingene i dette huset. Da er løpet kjørt og overhaling er eneste utvei. Derfor ALDRI rus disse tidlige 4hp22 kassene i N eller P. etter at de har vært i 1,2,3 eller D. Motoren må stoppes i flere minutter for å avlaste trykket.

Dette kan være delvis skjedd med din, men det kan også være at clutchlammeller eller converterproblemer eller faktisk noe med opphenget på lager/drivaksel. Men hvis det er kassa så KAN du plutselig bli stående ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv å klipp gresset og vann blomstene, ta deg en frisk tur rundt i byen og spis litt is og håp om at det forsvinner..eller.....gjør deg og sønnen din en tjeneste og skaff han en nye bil;)

Ja ville det ikke være gøy å få lov til å være en far som kan kjøpe valpen en splitter ny bil for at han skal kunne rive skjorta av understellet på den for å ha det morro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...