RoaldJ Skrevet August 29, 2009 Skrevet August 29, 2009 jeg lurer på en ting.. jeg har funnet en e30 touring i bra stand. men "minusen" er at det bare er en 318i... jeg har jo selv en e30 325 som ikke er i den beste stand, men motor og gir er i tipptopp stand.. tengte da å flytte motor over på touringen. spørsmålet mitt er da om det er like "vansklig" å få touringene med org 4 syl. godkjent med 6 sylindret motor som der er med andre e30 chassi. husker jeg la inn info om min 325 i en annen post hvor det skulle undersøkes i egenvekt på en 325 kontra en 318 eller hva det var.. tingen er vell at egenvekta på en 318 og 325 ikke er lik og du ender med å måtte "skjære" ned på sitteplasser i bilen for å komme innenfor egenvekta. men touringen har vel en del mer lastevekt enn sedan og 2 dr. vil jeg tro? jeg observerte at den hadde skivebremser bak.. om stab.stag er likt vet jeg ikke. men det er jo i hovedsak bremser bak (og foran?) og stab.stag som må oppgraderes for å få den godkjent (hvertfall fra 320 til 325 vet jeg) håper noen her inne vet noe om denne slags ombygging på touringer fikk litt lyst på denne, men ikke med så liten motor.
RoaldJ Skrevet August 29, 2009 Forfatter Skrevet August 29, 2009 så da skal det i grunn ikke være noe probem, så lenge jeg kan dokumentere dette for b.t.??
RoaldJ Skrevet August 29, 2009 Forfatter Skrevet August 29, 2009 heheh.. ja.. alt er teoretisk sett når det gjelder b.t. men uansett.. tusen takk for info.. da skal du ikke se vekk ifra at det blir touring på meg
Fliid Skrevet August 29, 2009 Skrevet August 29, 2009 Flotte biler det. Så ingen grunn til å holde igjen på lysten!
RoaldJ Skrevet August 29, 2009 Forfatter Skrevet August 29, 2009 sant det... må bare finne meg sorte startec baklykter
e30 tic Skrevet August 29, 2009 Skrevet August 29, 2009 så da skal det i grunn ikke være noe probem, så lenge jeg kan dokumentere dette for b.t.?? vis eg ikkje huske feil så hette han halstein førland han du skal henvende deg til i haugesund. i min søknad var det godt nok med utskrifter fra online ETK etc for å dokumentere likhetene osv.
RoaldJ Skrevet August 30, 2009 Forfatter Skrevet August 30, 2009 halstein har vert læreren min på vk1 kjøretøy, så jeg får svinge innom å slå av en prat med han etk har jeg tilgjengelig på jåbb, så burde gå greit dette her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå