Gå til innhold

Spørsmål ang. motorbytte fra 4 til 6 syl i e30 touring


RoaldJ
 Share

Anbefalte innlegg

jeg lurer på en ting.. jeg har funnet en e30 touring i bra stand.

men "minusen" er at det bare er en 318i...

jeg har jo selv en e30 325 som ikke er i den beste stand, men motor og gir er i tipptopp stand.. tengte da å flytte motor over på touringen.

spørsmålet mitt er da om det er like "vansklig" å få touringene med org 4 syl. godkjent med 6 sylindret motor som der er med andre e30 chassi.

husker jeg la inn info om min 325 i en annen post hvor det skulle undersøkes i egenvekt på en 325 kontra en 318 eller hva det var..

tingen er vell at egenvekta på en 318 og 325 ikke er lik og du ender med å måtte "skjære" ned på sitteplasser i bilen for å komme innenfor egenvekta.

men touringen har vel en del mer lastevekt enn sedan og 2 dr. vil jeg tro? jeg observerte at den hadde skivebremser bak.. om stab.stag er likt vet jeg ikke.

men det er jo i hovedsak bremser bak (og foran?) og stab.stag som må oppgraderes for å få den godkjent (hvertfall fra 320 til 325 vet jeg)

håper noen her inne vet noe om denne slags ombygging på touringer :) fikk litt lyst på denne, men ikke med så liten motor. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så da skal det i grunn ikke være noe probem, så lenge jeg kan dokumentere dette for b.t.?? :)

vis eg ikkje huske feil så hette han halstein førland han du skal henvende deg til i haugesund. i min søknad var det godt nok med utskrifter fra online ETK etc for å dokumentere likhetene osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...