MGR Skrevet August 29, 2009 Share Skrevet August 29, 2009 i sommer slutta tåkelysene mine å virke, pærene var hele, rele klikka, alle sikringene så fine ut, men lyset i instrimentet viste ikke at tåkelysene vart skrudd på. jeg målte på kontakta til tåkelysene og målte 2 volt. byttet tåkelys i dag, da de gamle var stygge, og da lyste det plutselig å funka fint, så tenkte det var var dårlig kontakt. kjørte til kinoen, og når jeg starta opp etterpå så lyste de ikke lenger. reele klikka, men lyste ikke i instrumentet, jeg har byttet pærer men det hjalp ikke. fant ingen sikringer som hadde gått, og har dratt i ledningene og sånn, men blinker ikke eller noen ting. noen som har tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet August 30, 2009 Share Skrevet August 30, 2009 Sjekket for irr på stikkerne bakpå den koppen du skrur på baksiden av grøftlyset? Evt inne i koppen også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet August 30, 2009 Forfatter Share Skrevet August 30, 2009 Sjekket for irr på stikkerne bakpå den koppen du skrur på baksiden av grøftlyset? Evt inne i koppen også. det så greit ut:S fant ingenting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet August 30, 2009 Share Skrevet August 30, 2009 Ok. Merkelig det med 2v. Kan prøve å åpne releet og se inni der. Men tviler på at det er årsaken. Mål spenning på styrestrøm-stikket på releet. Skal være merket med 86. Og evt 30stikket. (Konstantstrøm). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet August 30, 2009 Forfatter Share Skrevet August 30, 2009 men er litt vanskelig å måle der da:P kommer ikke til under:S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet August 30, 2009 Share Skrevet August 30, 2009 Ta ut releet, og sett multimeteret i 86 og 85 konaktene. Da måler du spenningen forann releet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet August 30, 2009 Share Skrevet August 30, 2009 Om du måler 2V så er det dårlig kontakt eller nært forestående ledningsbrudd ett sted. mål på relè'et som nevnt over. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet August 30, 2009 Forfatter Share Skrevet August 30, 2009 jeg skal måle seinere i dag. klarte selvsagt å låse nøkkelen inne i bilen i natt, huff.. men altså, hvor sitter sikringa? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet August 30, 2009 Share Skrevet August 30, 2009 jeg skal måle seinere i dag. klarte selvsagt å låse nøkkelen inne i bilen i natt, huff..men altså, hvor sitter sikringa? Hehe, fort gjort Sitter i hovedstrømboksen den. Har du ikke sikringsoversikt i lokket på boksen da? Om det står på tysk kan jeg (eller noen andre) finne ut hva det er på tysk om du er usikker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet August 30, 2009 Share Skrevet August 30, 2009 Skulle til å sjekke fortegnelsen i sikringsbokslokket, men muttern stakk desverre av med bilen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet August 30, 2009 Forfatter Share Skrevet August 30, 2009 Skulle til å sjekke fortegnelsen i sikringsbokslokket, men muttern stakk desverre av med bilen... hehe.. hadde vært fint om noen kunne si meg hva det var på tysk:Phar haynes bok men der står det bare om reeler og ikke sikringer:S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet August 30, 2009 Share Skrevet August 30, 2009 Kan ta bilde av mitt, men er på engelsk, veit ikke om sikringene har samme plassering... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet August 30, 2009 Share Skrevet August 30, 2009 Her er fra mitt, så har du ihverfall alt oversatt, men om sikringene har samme plassering veit jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet August 30, 2009 Forfatter Share Skrevet August 30, 2009 takk! men da haynes boka er i øyer, og jeg selv er på hamar nå, så får jeg ikke sjekket hvor sikring 15 og 22 er:P men de ser greie ut alle sammen, alle ser fine ut.. jeg bare haste målte litt, og har ingen spenning i tåkelyskontaktene.. så var ikke dårlig kontakt der. og målte på inganen til reelene, men skjedde lite, så spørs om det er sikring da? for lyser jo heller ikke i instrumentet at de er på:s Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet August 31, 2009 Share Skrevet August 31, 2009 Tror sikring kan ha kveldet. Har du målt i relestikket? Sjekk om du har spenning i tåkelysbryteren også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå