Gå til innhold

problemer med tåkelys på bmw e36.


MGR
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Om det ikke er kortsluttning på ledningene i grøftelysa, skal de virke om du jumper 87 og 30 i releholderen. Men se hvordan det ser ut bak bryteren.
men det er jo før reele det er kortsluttning, for det kortslutta med reele ute.

så regner med det er under reele. brytern vil jeg tru er fin, da det kommer 12v fram til reele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så du har 12v spenning i både 86 og 30 stikket i releholderen? Mulig jeg missforstår deg veldig nå men...

hmm, husker ikke nr i farta.. men har 12V styrestrøm, og 12V hovedstrøm. eller hva man skal si:p så virker som om det er kortsluttning etter reele da? men rart sikringa ikke har gått, for den sitter vel før reele regner jeg med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sikring skal sitte før rele. Om du slår av bryteren til grøftelysa mister du spenning i 86 ikke sant? Vil tro det er noe kluss mellom 87 og pæra.

ja, det jeg mente:P

ja, mister spenning da ja. tru det er noe kluss jeg også. men rart viss det er kortsluttning, og sikringa ikke har gått:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du har spenning ut på 87, skal det virke, men om det var i ledningene til lyset det var kortsluttning, ville jeg demontert og fulgt ledningen helt ned til grøftelyset, evt strekke opp ny ledning og klippe de gamle rett under rele/sikringsboksen.
det jeg tenkte å..

men ledningan ser fine ut, og jeg har sjekka og fulgt ledningen og den ser fin ut, har tatt av tapen på jordings skjøten, og det ser fint ut, så vil tru det er under reele. så skal ta og skru opp i helga å se:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kan fort være der.. Holder med et lite rift i isolasjonen for at det skal blir rust/irr i ledningen.

ja. og syns det var litt rart, da de slutta å funke, så funka de at når jeg bytta til nye lykter, selvom jeg prøvde om de gamle lyktene funka rett før jeg demonterte de, og da lyste det ikke, så sku tru det var ved lykta men:s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk hvordan det ser ut inne i koppen, ikke de som går på pæra, men i andre enden, de som sitter i plasten og ender på utsiden av koppen.

har sett på de, og de ser fine ut, koppene er nye også:) men målte fortsatt ikke noe spenning på utsia av koppen.. på kontakta som settes på koppen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...