Øyvind L. Skrevet November 4, 2009 Skrevet November 4, 2009 Er det høyst nødvendig å blombere m3'n ? Starter på ombygging nå i helga jeg, så lurer litt på om jeg skal blombere eller ikke ! Hvilke deler blomberte dem ? Mvh Ørjan Jepp, du må bloblere hvis ikke blir de ikke glade på BT når du kommer å skal godkjenne.. Du må også skrive en søknad før du begynner å bygge om. Gjør du det i riktig retning så går alt så mye bedre. Å bygge om for så og søke eller blombere er ikke riktig ende å starte i.
egniii Skrevet November 6, 2009 Skrevet November 6, 2009 har fått godkjent søknad, så får bestille en tilme til blombering da siden jeg bare har begynnt og demontere 320'n
oxygaxe Skrevet November 6, 2009 Skrevet November 6, 2009 Hvilke skjema brukes for godkjenning for ombygging av bil? Sendte mail til bt angående dette og ble henvist en plass hvor jeg ikke får tilgang til skjema
Dirty Skrevet November 27, 2009 Forfatter Skrevet November 27, 2009 skriv det skjøl trenger ikke noe skjema sånn ellers startet prosjektet for FULT idag, tokk ut motor av bilen, satt på m3 forstilling, venter på rådelagerene så blir motoren montert
Dirty Skrevet November 27, 2009 Forfatter Skrevet November 27, 2009 Glemte jo helt å ta bilder tok bare 2 bilder av bilder av donorbilen, skal få knipsa noen bilder i morgen av den nye m3n
Christer Skrevet November 28, 2009 Skrevet November 28, 2009 ja når du får lagran så har vi bilen på gang på en god kveld bli greit det:)
Dirty Skrevet November 29, 2009 Forfatter Skrevet November 29, 2009 Jobba endel på fredag og idag, Fredag Tokk ut motor og drivværk av 320n satt over 3.2 L forstilling Søndag tatt ned bakstillinga koblet opp Startsperra Ewsll i bilen så nå er alt det klar, snudd ledningene til motornettet så nå får jeg ECU på riktig side har skrudd av grenrør må sveiseflensen, '
Dirty Skrevet Mars 28, 2010 Forfatter Skrevet Mars 28, 2010 Joda får vel legge ut noen bilder og litt info. bilen har rullet ut fra verkstedet, og eneste som mangler nå er godkjenning hos BT Litt deler rådelager, m3 forsterkninger og nye tåkelys nye tåkelys monterte også en 7" touch skjerm , jaja greit å ha tenkte æ kjørecomputeren ble flyttet opp der cd spilleren sitter, kablene var AKKURATT lange nok hehe. nye foringer og vips der var m3 motoren i m3 forsterkning nye foringer bakstillingen er på første prøvetur digg girkule var ikke lenge morroa varte. skal ta flere bilder nå av motorrommet som er ferdig osv osv
BMW_BOY Skrevet April 1, 2010 Skrevet April 1, 2010 Hei Fin tråd du har her Dette er nyttige ting for meg som skal gjøre dette samme som du har gjort. Men har du noe bilder av eksosflens som må sveises om? Er det pga engelsk bil..hva er forskjell på eksosen der, kan man ikke bruke hele eksosanlegget fra en UK bil? Synd prøveturen ikke gikk så bra..men hva er det som har blitt knekt egentlig..jeg kjenner ikke igjen denne delen. Legg gjerne ut flere bilder, altid moro å se sånt
Dirty Skrevet April 7, 2010 Forfatter Skrevet April 7, 2010 HeiFin tråd du har her Dette er nyttige ting for meg som skal gjøre dette samme som du har gjort. Men har du noe bilder av eksosflens som må sveises om? Er det pga engelsk bil..hva er forskjell på eksosen der, kan man ikke bruke hele eksosanlegget fra en UK bil? Synd prøveturen ikke gikk så bra..men hva er det som har blitt knekt egentlig..jeg kjenner ikke igjen denne delen. Legg gjerne ut flere bilder, altid moro å se sånt Hei takk for det. eksosen trenger du ikke tenke på, var min som var knekt så derfor måtte jeg sveise den. det festet som knakk er til å holde oppe diffen i bakkant. er en svakhet på 3.2 understellet nå har jeg kjørt i helepåska og alt fungerer . så det er morro
Dirty Skrevet April 8, 2010 Forfatter Skrevet April 8, 2010 Da er time på vekta hos BT bestilt. sliter med vekta så blir morro å se.
BMW_BOY Skrevet April 8, 2010 Skrevet April 8, 2010 Trodde en 320 var greit å bruke i hendhold til vekta jeg pga 6er orginalt. Har du vært i dialog og søkt om godkjenning på forhånd? Håper det går bra da og at den blir godkjent uten problemer.
egniii Skrevet April 14, 2010 Skrevet April 14, 2010 har kommet godt i gang med likt prosjekt selv nå, men stresser for tiden med clutchen da 320´n jeg bruker var automat. så siden alt er omvendt i den engelske så må jeg bøye til nye rør osv men lurer på dette med startsperra osv, var det vanskelig og koble inn ? har aldri vært borti dette før ser du. brukte du kun motorstyrings ledningsnettet, eller brukte du resten også ? etter planen begynner jeg vel med å hive inn motor på fredag bilen ble fin flott å høre at alt fungerer !! mvh Ørjan.
wideboy Skrevet April 14, 2010 Skrevet April 14, 2010 har fått godkjent søknad, så får bestille en tilme til blombering da siden jeg bare har begynnt og demontere 320'n får man godkjent 320 kaross me m3 motor ved eventuelt ombygging?
egniii Skrevet April 20, 2010 Skrevet April 20, 2010 Dirty: du skrev i den tekniske tråden min ang motorstikk osv. så om du ikke har funnet ut av det enda så er den lille runde motorstikk kontakten som sitter på m3 motoren til abs enheten til m3´n ! denne trenger du ikke da den ligger i ledningsnettet på 320´n din. det med at du har 2 store motorstikk på 320´n er pga den har hatt automatkasse. er vertfall det som er grunnen hos meg. har også funnet ut av EWS sperra så nå håper jeg på oppstart i morgen tidlig Mvh Ørjan
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå