Gå til innhold

Martinsen's E36 m50 turbo prosjekt! Motor montert :D


Martinsen
 Share

Anbefalte innlegg

Blir vel nødt til å lage en liten prosjekt tråd om bilen jeg også da, siden jeg har tenkt å beholde den ei god stund til :)

Litt om bilen:

318i 92 moddel

250 000km på telleren

Orginal farge blå

Senket(Uvist hvor mye og hvilket senkesett)

Planene er å få den bygget om til 325/m3 å få det godkjent! (Har fått svar ifra biltilsynet om at jeg kan få den godkjent nå)

m50 turbo motor

m3 understell

kappe hjulbrønn

Motoren er bestillt!

Kjøpte den for litt over 1 mnd siden ca. og da var planen å pusse den opp å selge den, men siden den ble så fin å strøken. så blir den min:P

Den er senket, litt usikker hvilket senkesett som står på

og er 18" felger og på bakdekkene er det 235/40/18 og fremme er det 225/40/18

Var i tr.heim ei helg å punkterte så når jeg fikk bilen hjem bestemte jeg meg for å begynne med oppussingen. begynnte en onsdags kveld, jobbet dag å natt til mandagen for å få den ferdig.

Fikk lakk på den søndagen og jeg stod i lakkboksen i 4-6 timer for å få på alle fargene, var sinsykt trøtt i tilleg, siden jeg hadde jobbet i 100 timer nesten med lite søvn. Resultatet ble veldig bra til tross for lite søvn:P eneste var at jeg ventet ikke lenge nokk med å maskere vekk rød fargen, så papiret satt seg fast i selve basen. så må polere vekk det når jeg får tid:)

Her er noen bilder av den under oppussingen

kdppbxf6v1b0a2i7dant.jpgttdxpkb65o1kccbzyhln.jpg

knrzfrwbwx1fcfxr3rjl.jpg

6r9373rq0kgyngu22qzf.jpg

Gjorde meg ferdig med den ene siden først

w3o9mfjvbmtoa3tv5uum.jpg

szsedllgfuvxs3z5kepv.jpg

2npl0bs1bv5chduzaku6.jpg

jv7iua2jqef5lcyoqfpj.jpg

zwt1y90ud162ictizv3v.jpg

ixeek4uk926rg506jzga.jpg

kg5pq5ulcb7c45i3boya.jpg

qcbbyqmk80j23p0v9ibf.jpg

3gj7b6t3ubg3l89xc2ph.jpg

p1upw75lf7h0g8fk6hnl.jpg

6dnp0r7izhuy77irjezk.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

vedlig lik e46en til anders, litt for mye faktisk! men syntes du skulle hatt en annen inndeling av lakken, ble noe rart rundt vinduene, men så lenge du er fornøyd, er det jo det som teller ;-)

Ble ganske lik den ja, men har enda ikke bestemt meg for hvordan fangerene skal se ut, bakfanger blir kanskje svart å fram fangeren blir kanskje delt i 3 farger.. litt usikker ennda:)

Og jeg er veldig fornøyd selv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå vært på biltilsynet og hørt om godkjenning av bilen med m50 turbomotor, å hanj var svert positiv han jeg snakket med. Men jeg måtte sende en epost til dem om hvordan og hva jeg skulle gjøre med bilen. så blir vel nødt til å sette meg ned å finne ut hvordan jeg skal skrive det og hva jeg skal skrive..

Noen som har ett par tips?:)

Var også på Steinkjer bil (Bmw) og hørte om jeg fikk papirer på en 320 eller 325 men det fikk jeg vist ikke nå og han som hadde med det å gjøre var ikke inne før onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble bra med den lakken der ja ;)

Men ikke ødelegg den med noe jalla styling no da.

Den bakfangeren på første bilde såg ikke ut ihvertfall :P

Takk:)

Er vel m3 styling som står på den nå.

Men har kjøpt front og bakfanger + catkiller av Arise her på forumet. mener det var e46 look. fant ikke igjen bildene av den heller:s og vil bli m3 sideskjørt og m3 vinge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...