bmwj Skrevet August 30, 2009 Skrevet August 30, 2009 Halloen. Nå har jeg skiftet vannpumpen, og fått på igjen alt, untatt viskosekobling og radiator-viften. Når jeg skrur viskosekoblingen(med viften skrudd på) innover, blir det konflikt når det er ca 3-4 gjenger igjen på viskosekoblings-"festet". Når jeg kjøpte bilen var viftenbladene herpet så det var ikke noe problem med passen for å si det sånn. Hva kan jeg gjøre for å få det til å passe med den nye viften??
Fliid Skrevet August 30, 2009 Skrevet August 30, 2009 Har du satt viftebladene på rett side av viskosen? Har du det så har du fått feil vifteblad fra de du kjøpte den av, om du har byttet ut det "herpa" .
bmwj Skrevet August 30, 2009 Forfatter Skrevet August 30, 2009 Har satt den den veien som gir mest klaring. Trodde GS hadde kontroll på sakene sine jeg...! FAEN
Fliid Skrevet August 30, 2009 Skrevet August 30, 2009 Hm, er dette motorrommet til en E34? Den sensoren du har på reimhjulet i front, den kom da ikke på E34... Sånn raskt å galt, så ser det ut til at du har vifteblad fra en firer. Hva er delenummeret på viftebladet og hva er delenummer på viskosen?
Fliid Skrevet August 30, 2009 Skrevet August 30, 2009 Var det jeg mistenkte ; ) Syntes det var noe rart med Kjøretøy informasjonen din kontra foto som kom. For dette er en prefacelift Motor. ; ) Men over til Poenget. Tror du har fått M10 vifteblader jeg Kom med delenummeret. Det står på viftebladene.
bmwj Skrevet August 30, 2009 Forfatter Skrevet August 30, 2009 Åja Søren og, den infoen er ikke oppdadert... Vifteblad 9blader, 11521271846 3001152101 Loc: GQ02.02
Fliid Skrevet August 30, 2009 Skrevet August 30, 2009 Vifteblad er korrekt. Siste alternativet er viskosen. Kan du fremskaffe delenummer på denne? Eventuelt ta ett nærbilet av mutteren på denne. Den ser noe modifisert ut på det bilde du har lagt ut.
bmwj Skrevet August 31, 2009 Forfatter Skrevet August 31, 2009 Her er bilde av viskose-koblingen. Mutteren er punkt-sveist på(forrige eier hadde gjort dette fordi ellers kokte bilen mente han:-/ ??) Det som står på er: Behr 1706619 C 86 65.103.00.000 Slik ser det ut ellers...
Fliid Skrevet August 31, 2009 Skrevet August 31, 2009 Du har en viskose kopling som ikke er for din bil, men bortsett fra det så ser alt det andre ut til å være i skjønneste orden
bmwj Skrevet August 31, 2009 Forfatter Skrevet August 31, 2009 Kan den brukes? Kan jeg evt kappe mutteren i senter av nedre reimhjul slik at den ikke tar borti viften?
Fliid Skrevet August 31, 2009 Skrevet August 31, 2009 Egentlig burde den vært kastet for lenge siden, da mutteren ikke skal være sveiset å det er bedre å finne ut av problemet ennå omgå det, før det gir deg problemer som er større.. Men men, er vel bare min trangsynte tankegang. Bolten som er i senter av svingningsdemper kan du kappe litt, gjør ikke stort det. : ) En halveis løsning på problemet, men tja..
bmwj Skrevet August 31, 2009 Forfatter Skrevet August 31, 2009 Ok, jeg er som sagt ikke skyldig i de halvferdige løsningene, og er heller ikke fan av det. Hvis jeg kjøper ny v.kopling... Hva tror du da kan være problemet siden han som hadde den før gjorde som han gjorde? Kom gjerne med flere "trangsynte" idèer;-) Tas imot med glede og åpent sinn her i gården.
Fliid Skrevet August 31, 2009 Skrevet August 31, 2009 Lufting av kjølesystemet er en plass man kan starte, men jeg mistenker at viskosekoplingen har gått i stykker og dermed kokte motoren ved køkjøring, fant da ut at det var like greit å sveise den fast så den gikk med fult turtall hele tiden. Ny Viskosekopling å en kjøretur vil avsløre om det er noe mer galt.
bmwj Skrevet August 31, 2009 Forfatter Skrevet August 31, 2009 Mener han sa noe om kø-kjøring ja... Men da har vi konkludert med at viften er rett og viskosen feil da??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå