Gå til innhold

Vifte-klaring på M20B25 etter vannpumpeskifte:-s


Anbefalte innlegg

Skrevet

Halloen.

Nå har jeg skiftet vannpumpen, og fått på igjen alt, untatt viskosekobling og radiator-viften.

Når jeg skrur viskosekoblingen(med viften skrudd på) innover, blir det konflikt når det er ca 3-4 gjenger igjen på viskosekoblings-"festet".

Når jeg kjøpte bilen var viftenbladene herpet så det var ikke noe problem med passen for å si det sånn.

Hva kan jeg gjøre for å få det til å passe med den nye viften??

Skrevet

Har du satt viftebladene på rett side av viskosen? Har du det så har du fått feil vifteblad fra de du kjøpte den av, om du har byttet ut det "herpa" .

Skrevet

Hm, er dette motorrommet til en E34?

Den sensoren du har på reimhjulet i front, den kom da ikke på E34...

Sånn raskt å galt, så ser det ut til at du har vifteblad fra en firer.

Hva er delenummeret på viftebladet og hva er delenummer på viskosen?

Skrevet

Var det jeg mistenkte ; ) Syntes det var noe rart med Kjøretøy informasjonen din kontra foto som kom. For dette er en prefacelift Motor. ; )

Men over til Poenget. Tror du har fått M10 vifteblader jeg :) Kom med delenummeret. Det står på viftebladene.

Skrevet

Vifteblad er korrekt. Siste alternativet er viskosen. Kan du fremskaffe delenummer på denne? Eventuelt ta ett nærbilet av mutteren på denne. Den ser noe modifisert ut på det bilde du har lagt ut.

Skrevet

Her er bilde av viskose-koblingen. Mutteren er punkt-sveist på(forrige eier hadde gjort dette fordi ellers kokte bilen mente han:-/ ??)

6436x7rrl3qfzrywkrg5.jpg

7tvpwek3956kcdh6xsxg.jpg

Det som står på er:

Behr

1706619

C 86

65.103.00.000

Slik ser det ut ellers...

8zpn82giccs800d6lwli.jpg

Skrevet

Egentlig burde den vært kastet for lenge siden, da mutteren ikke skal være sveiset å det er bedre å finne ut av problemet ennå omgå det, før det gir deg problemer som er større.. Men men, er vel bare min trangsynte tankegang.

Bolten som er i senter av svingningsdemper kan du kappe litt, gjør ikke stort det. : )

En halveis løsning på problemet, men tja..

Skrevet

Ok, jeg er som sagt ikke skyldig i de halvferdige løsningene, og er heller ikke fan av det.

Hvis jeg kjøper ny v.kopling... Hva tror du da kan være problemet siden han som hadde den før gjorde som han gjorde?

Kom gjerne med flere "trangsynte" idèer;-) Tas imot med glede og åpent sinn her i gården.

Skrevet

Lufting av kjølesystemet er en plass man kan starte, men jeg mistenker at viskosekoplingen har gått i stykker og dermed kokte motoren ved køkjøring, fant da ut at det var like greit å sveise den fast så den gikk med fult turtall hele tiden. Ny Viskosekopling å en kjøretur vil avsløre om det er noe mer galt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...