Jholmseth Skrevet August 30, 2009 Skrevet August 30, 2009 tjena! Har fått et forferdig irriterende problem med bilen min! Denne helgen har jeg og en kompis innstallert anlegg i bilen. Sub og forsterker. MEN, det er et eller annet som fucker opp ting Vi var ferdigkoblet med anlegget og skulle fyre i gang råskapet, da jeg ser at bensinmåleren plutselig står på ca 60 liter (har bare 20l ca) tempraturmåleren går mot maks og motoren begynner så smått og jage på turtallet når den står på tomgang. Alt dette skjedde etter at vi har koblet inn anlegget. En av mistankene er dårlig jording? kan det være det? Av å til så detter bensinmåleren ned til 20l igjen. Tempratur måleren lever sitt eget liv og viser maks, selv om ikke motoren koker. I sta prøvde vi å skru av forsterker/spiller osv. og satt på alt av lys,varme osv og da døde motoren helt ut. Kan det vær dynamoen som leverer for lite? Setter pris på svar!
Glennski Skrevet August 30, 2009 Skrevet August 30, 2009 Dynamo, dårlig batteri. Kan være at det ikke tålte den nye belastningen som følge av anlegget.
Jholmseth Skrevet August 31, 2009 Forfatter Skrevet August 31, 2009 Ville batteriet tulle med elektriske målere i bilen da? Om det er dynamoen vil det da hjelpe å kjøpe en ny? Eller vil en kondensator gjøre susen?
Jholmseth Skrevet August 31, 2009 Forfatter Skrevet August 31, 2009 Kan det være for lang jordingskabel? Skal ikke den være maks 30 cm lang fra forsterker?
jcboska Skrevet August 31, 2009 Skrevet August 31, 2009 spenningsregulator som er defekt og dynamo gir da for høy spenning? skjedde med meg en gang, batteriet kokte og jeg hadde 19-20v...
Bmw_325i_ Skrevet August 31, 2009 Skrevet August 31, 2009 mål spenning mens bilen går på tomgang.. normal ladespenning er rundt 14.4 +-
Jholmseth Skrevet September 1, 2009 Forfatter Skrevet September 1, 2009 Det skal jeg gjøre. kan noen bekrefte evt. avkrefte det med jordingskabel?
Glennski Skrevet September 1, 2009 Skrevet September 1, 2009 Det med jordingskabel kommer ann på tverrsnittet. Om du har tykk nok kabel så kan den være flere meter lang Anbefaler minimum 10mm
Jholmseth Skrevet September 2, 2009 Forfatter Skrevet September 2, 2009 Det er dette kabelsettet jeg har: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... 436&vn=736 Mener at jordingskabelen er på 10mm
Jholmseth Skrevet September 3, 2009 Forfatter Skrevet September 3, 2009 Batteriet mitt viste litt over 12 volt, og er på 85 ampere. Tror ikke det er batteriet, fordi bilen kan stå leenge uten problemer med å starte osv. Begynner å haste nå!
eXclusive Skrevet September 3, 2009 Skrevet September 3, 2009 har samme bil som deg, touring vell å merke, og min har begynt å jage. Jeg skal bytte tennplugger, og se på coilene om det er noe med dem. Men om dynamoen lader for lite, blir alt det elektriske veldig rart, fes en kompis med mercedes hadde en dynamo som alt var feil med. Xenon lyktene blinka og diselpumpa gikk mens alt var av. Hvis du har lavere spenning på batteriet når motoren er på, er det dynamoen som er gæli, blir volten høyere er den OK.
Jholmseth Skrevet September 3, 2009 Forfatter Skrevet September 3, 2009 Takk, skal undersøke det i morgen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå