xsivke Skrevet August 31, 2009 Share Skrevet August 31, 2009 Hei, har en (2003) E39 (525Dat) og i dag tidlig kjørte jeg litt webasto... etter jeg starter bilen fungerer IKKE stereoen!!! Alt annet på navi-skjermen virker, det er kun stereon som ikke starter... Har sjekket sikringer "kun med det blotte øye" uten jeg klarte å "se" en defekt sikring. Any leads? please!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xsivke Skrevet August 31, 2009 Forfatter Share Skrevet August 31, 2009 Har ringt litt rundt nå på dette og får ikke noen god indikasjon på at problemet er spesiellt kjent. Vel, den skal på verksted om en 11 dager for feilsøking... blir J**** dyrt hvis jeg ender oppe med å bytte ut 16:9-modulen :(:( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet August 31, 2009 Share Skrevet August 31, 2009 Kan hende forsterkeren har takket for seg... Jeg har en liggende for salg om du trenger Sjekk salgstråden min og se om den er lik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xsivke Skrevet September 1, 2009 Forfatter Share Skrevet September 1, 2009 Problemer med Radio (2003/525DAT/TOURING) NON-DSP (DVS=IKKE DEDIKERT FORSTERKER BAK) 16:9 NAVI/COMPUTER 1. Kjørte webasto i 5 minutter (den ryker litt og lager lyder, men det skal vel en webasto gjøre) 2. Radio/CD død! Starter ikke. Navi/Computer fungerer! 3. Sjekket sikringer i hanskerom i bagasjerom, ingen feil. 4. Skrudd ut HeadUnit (16:9) sjekket koblinger, ser OK ut 5. Skrudd ut CD-Veksler/Navi-computer og sett overledninger, klarer ikke å ”se” noen feil 6. Koblet fra batteri (+) i 10 minutter og deretter koblet på igjen. 7. NÅ starter radio igjen, men nå er det kun lyd på høyre side i bilen (har sjekket innstillnger, balance/fader + +) 8. Kort sjekket ledninger ”bak” uten å ”se” noen feil Her kan flere ting ha sjedd. 1. Hvorfor sluttet radio å virke i utgangspunktet? 2. Jeg kan ha vært borti noen ledninger ifm min eminente feilsøking Har ellers vært på bmwguiden, bmwforums rundt om og har sett det har vært noen tilfeller som ligner på dette. Ellers, har jeg snakket med: Autozentrum (de mener å ha måtte bytte headunit på noen modeller) Bilia Fornebu (de var ikke kjent med denne problemstillingen) Stenshagen (har så vidt fått snakket med de) Tidligere eier nevner at han hadde mistet lyd ”sporadisk” i bilen, og han leverte da bilen på Stenshagen hvor det ble påpekt en eller annen boks bak hvor det var dårlig kontakt. En HeadUnit fra BMW ligger på om lag 10000,- og jeg ønsker i første omgang å få noen med litt bedre el-kjenskap til å i allefall RASKT se over å se… Har noen lyst til å tjene en slant? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xsivke Skrevet September 2, 2009 Forfatter Share Skrevet September 2, 2009 Jeg svarer meg selv Fant feilen i går, jeg hadde nok rørt en ledning... ledningen som går fra huset til CD/NAVI til Radio/AMP/Computern som ligger under plastdekselet. Et lite dytt til venste og det er lyd igjen Phew! - Var redd dette skulle bli svin-dyrt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå