Gå til innhold

Airbaglampe


stiansc
 Share

Anbefalte innlegg

Sensormatten i passasjersetet da muligens. Men en diagnose må til for å vite akkurat hva det er.

Ang bytte av sensormatten selv er jeg ikke sikker på. Hadde en kompis som jobbet på bmw som tok den for meg når min var gåen. Og det er dessverre ikke billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker

Nei, det er det jeg frykter. Med timepriser som en habil advokat koster vel bare diagnosen et par lapper. Må innrømme at jeg har dårlig erfaring med den ekspertisen fra før. Vet du hvordan denne matten fungerer? Det kan ikke bare være dårlig kontakt?

Mvh

Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo hende det kan være dårlig kontakt. Men du må nok uansett få tatt en diagnose for å finne ut hva det er.

En diagnose kostet sist jeg sjekket for rundt et halvt år siden 930,- ? Jeg var ganske heldig med tanke på at en kompis jobbet hos bmw så det var fort gjort for han å ta en diagnose etter endt arbeidsdag.

Selve matten koster rundt ca 1500,- ( har ikke sjekket så noe avvik er det ) og arbeidet tar et par timer om jeg ikke husker helt feil. Så en rundt 3,5 - 5k for diagnose + matte og arbeid vil det nok komme på.

EDIT: det selges også slike dummies som du plugger i kontakten til sensormatten. Forskjellen er at airbagen vil løses ut uansett. Sensormattens formål er at airbagen kun utløses når det sitter noen der. Men jeg synes ting bør gjøres skikkelig istedenfor å utsette problemene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat byttet sensormatte selv, og den koster ca. 1000-1100 kroner både hos Schmiedmann, GS og Koed (delenr. 65 77 6 921 952). Tror Koed var billigst.

Bytte av matte selv går greit om man har litt erfaring med verktøy. Ta ut sete, løsne trekk, plugg inn matte og monter tilbake. DIY ligger her på bimmers og andre steder på nett: http://www.bimmerboard.com/forums/posts/291770

Til slutt må lampen resettes (verksted eller noen med det rette utstyret).

Anbefaler en diagnose først, evt. også at du sjekker at kontakten under setet sitter ordentlig i og ikke er skitten/korrodert.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er linken til en god DIY her på bimmers: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=94545

Husker at jeg måtte fjerne dekselet på siden av setet (rundt spakene). Det satt med to svarte, lett synlige skruer + en liten blank en som sitter under den ene spaken (der hvor driten ikke vil løsne etter at de to første er fjernet). ellers bør det gå greit.

Tipset på den amerikanske siden om å bruke buntebånd (zip ties) var ikke dumt. Brukte det selv, og om man skal ned der igjen er de bare å klippe av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...