MGR Skrevet August 31, 2009 Skrevet August 31, 2009 på min e36 325 så kutter bilen litt før 4000rpm ved bånn gass. den vil ikke over, ca som vanelig turtallsperre. men slipper jeg gassen bittelitt så går det helt opp til sperra som den skal gjøre. bilen har gjort det siden jeg kjøpte den, og jeg har byttet dynamo, lambda, veivsensor, kamsensor, bensinfilter, bensinpumpe, plugger og coiler, men problemet er der fortsatt. men etter jeg byttet lmm så viss jeg kjører på fjellet eller noe sånt, der jeg kan ligge lenge på over 4000rpm ved at jeg ikke holder full gass, så kutter den mindre og mindre etterhvert. ført så stiger kuttinga til ca 5000rpm, så ved 5200rpm ca kan jeg gi full gass og da går den til sperra, og etterhvert kutter den ikke i det hele tatt. men når jeg slakker av fordi jeg møter bil, så kutter den litt igjen, men kommer seg snart. noen som har noe tips? er akkurat som om den "lader" seg opp på en måte? først så tenkte jeg at dynamo kanskje ga for lite strøm på lavere turtall.. men kommet mer og mer over at det kanskje er dyse heng? så når jeg kjører på høyere turtall så blir mer av bensina pumpa pumper fram brukt, sånn at dysan ikke slipper inn for mye? har det noe logikk?
TSX_racing Skrevet August 31, 2009 Skrevet August 31, 2009 Hei har hatt samme problem (var på en oepl zafira men gjelder sikkert samma mtp beskrivelsen din) og det viste seg at luftmasse måleren va gåen kan hende det er drit på luftmasse målere har du fulere LMM liggenes ska du jo prøve deg fram Mvh Alex
MGR Skrevet September 1, 2009 Forfatter Skrevet September 1, 2009 Heihar hatt samme problem (var på en oepl zafira men gjelder sikkert samma mtp beskrivelsen din) og det viste seg at luftmasse måleren va gåen kan hende det er drit på luftmasse målere har du fulere LMM liggenes ska du jo prøve deg fram Mvh Alex leste du hva jeg skreiv?
Fliid Skrevet September 1, 2009 Skrevet September 1, 2009 Kan være gasspjeldpotensiometeret ditt som fjusker. Har du prøvd Diagnose ? På Diagnose så kan man ha feil på LMM og Lambda, uten at det kommer opp. At man har byttet en del er ikke synonymt med at den nye virker, men sjansen er selvfølgelig stor. Så forslaget til TSX var overhodet ikke på jordet MGR. ; )
MGR Skrevet September 1, 2009 Forfatter Skrevet September 1, 2009 Kan være gasspjeldpotensiometeret ditt som fjusker. Har du prøvd Diagnose ?På Diagnose så kan man ha feil på LMM og Lambda, uten at det kommer opp. At man har byttet en del er ikke synonymt med at den nye virker, men sjansen er selvfølgelig stor. Så forslaget til TSX var overhodet ikke på jordet MGR. ; ) ja, han foreslo det på verkstedet som tok diagnose å. men seinere tenkte de på tempfølern til hjernen som sitter under innsuget. så sjekka de feilmeldinger å mente det var lambdan, så vart den bytta, og lmm er bytta som sagt, så hørte jeg rundt etter hva feilmeldinga var, å da sa folk at det var kam eller veivsensor, så de er også byttet, men har ikke tatt diagnose i etterkant.
MGR Skrevet September 1, 2009 Forfatter Skrevet September 1, 2009 Er kamføler original vare ? hmm. den er jeg usikker på.. kjøpte først en original brukt en. og så en ny en. men usikker på om den var original. men skal sjekke nå.
Fliid Skrevet September 1, 2009 Skrevet September 1, 2009 Har vært en tråd her tidligere ,om en uroginal ny som fjusket. Derfor jeg nevner det. Turtallskutt får meg umiddelbart til å tenke på Kamføler, gasspjeldotensiometer og LMM . Ikke flere komponenter enn dette. Vil foreslå at du sjekker gasspjeld potensiometeret med multimeter. Hvordan du sjekker denne står nevnt i blandt annet Haynes. Husker ikke verdiene i hodet. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=6 ... ske+linker Haynes, Bentley osv.
MGR Skrevet September 2, 2009 Forfatter Skrevet September 2, 2009 Har vært en tråd her tidligere ,om en uroginal ny som fjusket. Derfor jeg nevner det. Turtallskutt får meg umiddelbart til å tenke på Kamføler, gasspjeldotensiometer og LMM . Ikke flere komponenter enn dette. Vil foreslå at du sjekker gasspjeld potensiometeret med multimeter. Hvordan du sjekker denne står nevnt i blandt annet Haynes. Husker ikke verdiene i hodet. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=6 ... ske+linker Haynes, Bentley osv. greit, da skal jeg sjekke det.. men rart at den funker viss jeg kjører lenge på høyt turtall da? altså gasspjeld saken..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå