Gå til innhold

syntes dere de skal ta bort moms, på brukt kjøp i utland  

52 stemmer

1. 1. syntes dere de skal ta bort moms, på brukt kjøp i utland

• ja
      46
    • nei
      8

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spurte tollen seriøst om hvor mye bensin du hadde på tanken?

Tok de moms på maten du kjøpte i sverige også eller? Det er jo teknisk sett et biprodukt til fraktkostnadene.

Skrevet
stem FRP og få slutt på denne galskapen!:) eller du kan stemme kystpartiet? JA til hvalfangst!

+1

Ingen TVIL!

Stem FrP.

(har forøvrig meldt meg inn i partiet og jeg da...)

De har en MYE mer realistisk bilpolitikk.

Det hadde blitt forandringer det.

Både for eiere og veiene og kjøp og avgifter og ALT!

:wink:

Skrevet
Spurte tollen seriøst om hvor mye bensin du hadde på tanken?

Tok de moms på maten du kjøpte i sverige også eller? Det er jo teknisk sett et biprodukt til fraktkostnadene.

jeg tenkte ikke litt over det engang.. de spurte detta var vel ikke bilig og kjøre 55mil med.. hmm.. nei kansje ikke så jeg :P brukte vel litt overe litern..

jaja, sa tollern.. da sier vi 130kr i bensin moms da.. skulle ha hørt meg da.. ikke det at det er mye. men det er en prinsipp sak..!

Skrevet
stem FRP og få slutt på denne galskapen!:) eller du kan stemme kystpartiet? JA til hvalfangst!

+1

Ingen TVIL!

Stem FrP.

(har forøvrig meldt meg inn i partiet og jeg da...)

De har en MYE mer realistisk bilpolitikk.

Det hadde blitt forandringer det.

Både for eiere og veiene og kjøp og avgifter og ALT!

:wink:

meldt meg inn i partiet jeg og:) FPU

Skrevet

Å betale moms for å ta inn en bil er nå helt greit spør du meg. Som det ble nevnt her, staten må jo få inn penger på et eller annet vis.

Noe som er langt mer irriterende er "omregistreringsavgift" på 6000 kroner, bare for noen tastetrykk.

Eller bompenger, enn så lenge vi betaler "veiavgift". Greit begge deler, men ikke begge på en gang.

Tollerne er seg selv like. Jobbet i Color Line engang, tollerne på Osloterminalen er helt sinnsyke. Rekorden var å vinke inn en liten gutt for å veie M&M posene hans, er kvote på sukkervarer ja... Fy faen. Tror det er mye folk i tollvesenet som hadde betong i stedet for sand i sandkassa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...