Gå til innhold

toll... avgifts norge..!

e30lars
 Share

syntes dere de skal ta bort moms, på brukt kjøp i utland  

52 stemmer

1. 1. syntes dere de skal ta bort moms, på brukt kjøp i utland

• ja
      46
    • nei
      8

Anbefalte innlegg

Jeg er vel en av de få som stemte nei her, synest egentlig momsen er grei det har jo de fleste land, og en kan ikke bare fjerne alle avgiftene som faktisk får dette lande her til å gå rundt.....

MEN! ja det er eit stort men ang. andre avgifter som jeg synest er helt på tryne i dette lande.. La oss ta for oss engangsavgifta VS miljøet som er så veldig viktig og ta vare på i disse dager! Men i og med at engangsavgifta er så skyhøy har vi jo ikke muligheter for å fornye bilparken når det er hundrevis av tusen i avgifter som går til statskassen når du hadde tenkt og kjøpe nyere bil og dermed mere miljøvenlig!

Å skru opp vrakpanten eller minske avgifter på nye moderne miljøvenlige biler er vel for vansklig for våre kjære politikere, nei da er det lettere og skru opp alle avgifter og sette miljøavgift på når bikja går på do slik at de kan få pusse opp operabygget eit par ganger til og sitte på aksjemarkedet og gamble vekk halve oljefonne...

Og hva med nyere store biler som er rigget med 2 seter grunnet avgiften for de 3 setene er 20-30% av bilens totale verdi!! Hvor er logikken i dette?!?! Er dette veldig miljøvenlig kanskje? å kjøre 2 mann i en bil det kunne vert 5 i... Nei skal du være miljøvenlig i dette landet må du åpne lommeboken enten du har råd eller ei...

Hvor går alle disse avgiftene lurer jeg på?! Til miljøvenlige formål? Nye og bedre veier kanskje? Hva har man da årsavgiften og bompengeavgift for? For alt de med avgifter og piss når det gjelder bil burde vi kjørte på nye veier belagt i gull!!

Nei, får faen meg håpe FRP kommer til makta og hvis det ikke blir bedre da... ja da flytter jeg til sverige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...