ThomasD Skrevet September 1, 2009 Skrevet September 1, 2009 Hei alle sammen, Har nylig kjøp meg min første BMW, 525 DAT 04 modell, og derfor ny bruker her på Bimmers. Har lest og kikket en del på forumet, og plukket opp noen tips allerede. Supert tilbud for oss BMW eiere! Mitt første spørsmål til dere er ang oljeskift. Serviceintervallet nærmer seg med kun 1400 km igjen, og begynte derfor å undersøke pris for dette. (Nei, har ingen planer om å gjøre dette selv... ) Lokal BMW forhandler oppgir en pris på 3600 kroner. Kontaktet SnapDrive og de oppgir 2600 kroner. Det bør vel ikke være noen grunn til ikke å benytte SnapDrive på denne jobben, og samtidig "spare" 1000 kroner? Mitt andre spørsmål er oljeskift på automatkasse. Hvor ofte skal denne skiftes? SnapDrive kunne ikke gi meg intervaller på dette. (Glemte å spørre BMW forhandler når jeg ringte de) Tredje spørsmålet er modellbetegnelsen på bilen. Frem til nå var det ukjent for meg at man benyttet Exx på modellene. Er min en E60 eller E61? Eller bommer jeg totalt her? På forhånd takk for alle svar! Mvh Thomas
Bjørnar_ Skrevet September 1, 2009 Skrevet September 1, 2009 Når jeg skulle få skiftet olje på min så kjøpte jeg olje hos Koed og fikk et lokalt verksted til å skifte den. Prisen jeg fikk på min 320d var rundt 3000 den også. Sparte bortimot halvparten på å gjøre på den måte jeg gjorde det på.
Tore Diesel Skrevet September 1, 2009 Skrevet September 1, 2009 Du har en E61 E60 = Sedan E61 = Stasjonsvogn
Gunnar Skrevet September 1, 2009 Skrevet September 1, 2009 Automaten er det i utgangspunktet "livstidsolje" på, men de fleste anbefaler å bytte når den har trillet 150kkm+ allikevel. Å bytte motorolje kan hvem som helst gjøre, men det er jo greit å få på riktig type, og få nullet serviceindikatoren etterpå. Og det kan jo være hyggelig å ha merkeverkstedsstempel i serviceboka, men det blir en vurderingssak på en bil som har blitt noen år. Forsikre deg også om at det kun er en oljeservice du skal ha - de andre servicene inkluderer jo en del annet i tillegg.
ThomasD Skrevet September 1, 2009 Forfatter Skrevet September 1, 2009 Fantastisk, da har jeg fått svar på alle mine tre spørsmål på under en time! Bilen min er en E61, automatolje trenger jeg ikke bekymre meg for med det første, og pris på 2600 for oljeskift med ett pent servicestempel er ikke avskrekkende. Tusen takk for en god velkomst her på forumet!
Tore Diesel Skrevet September 1, 2009 Skrevet September 1, 2009 Fantastisk, da har jeg fått svar på alle mine tre spørsmål på under en time! Tusen takk for en god velkomst her på forumet! Det er slik det skal være også Fint med slike hyggelige tilbakemeldinger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå