Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Planlegger å sette turbo på en m50b25.

Motoren er ifra en `91 modell 525 e34.

Planen foreløpig er:

- nye lager og pakninger i bunndelen

- ny vannpumpe og oljepumpe

- et grenrør for toppmontert turbo i e30

- turbo, tror det blir Precision SC62 Billet med .82 eksoshus

- wastegate, forslag?

- enten o-ringe blokka eller MLS, men tror det blir å o-ringe

- JE smidde stempler

- Pauter smidde råder

- intercooler, forslag?

- oljekjøler, finnes det noe kit til e30?

- datasprut, tror det blir MS, men åpen for forslag

- 580cc dyser

- Walbro pumpe GSS342, for montering i tanken

- coiler, forslag?

- ARP bolter mellom topp og blokk

- bensintrykksregulator, forslag?

- fuelrail?

Så er det olje tur/retur turbo, legge opp trykkrør, lage eksos, osv.

Er det noe jeg har glemt som jeg burde huske på?

Noe jeg burde forandre i planene mine?

Burde jeg ha noe i toppen, vil den bremse veldig? Eller funker det med original kam, ventiler, o.l?

Dette er første starten på et langtidsprosjekt, så dette skjer ikke over natta :)

Setter veldig pris på alt av forslag, tips og råd! :)

vet også at det er mange som har laget lignende tråder før, men er ikke så let tå finne de igjen, søkefunksjonen på dette forumet suger hardt.

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
les litt rundt og søk..fins 10000sånne tråder..folk er sikkert leie av å svare på de samma spørsmålene hele tiden..

Mvh

Det skjønner jeg, har sitti bladd gjennom prosjekt tråder i flere uker nå.

Plukker opp en del her og der, men står skjelden noen grunn til hvorfor de velger den og den turboen, wastegate også videre.

Er så mange som meget god greie på dette, at det hadde ikke tatt mange sekundene å komme med en anbefaling ;)

Har også drivi å rota rundt på PPF forumet etter svar, men er ikke så lett å finne noe i all mylderet av prosjekt tråder der heller.. hehe

Har liten lyst til å kjøpe noe som ikke passer mitt oppsett og mine mål :S

Skrevet
Et effektmål hadde vært greit å hatt da. Hva du er ute etter osv. Evnt hvor mye kronasjer du har å bruke.

Ja, det er sikkert greit å ha med ja :D

Har ikke budsjettert noe kronasjer, tar det litt som det kommer.

Målet må vel være å runde 300 driftsikre hjulhk.

Noen som har noen anbefalinger til turbo som klarer å levere dette, og som samtidig ikke har noen ketchup effekt, men bra respons. Skal være en lekebil, banebil som skal kunne brukes litt..

Akkurat hvor mange hestekrefter er vel egentlig ikke det viktigste, men er jo samtidig morsomt med tall :oops: hehe

Skrevet

Er det noen som har noen erfaringer med Precision SC61 turboen? Ser den er anbefalt av Kimmit på sida deres.

Finns med 0.63 eller 0.82A/R Eksoshus. Hvilket av de burde jeg isåfall velge.

Vet denne turboen leverer til mere enn hva målet mitt er, men tenkte kanskje det var greit å ha litt å gå på?

Eller så kan kanskje SC44 være et bedre valg? Er jo ikke store prisforskjellen på disse, så tenkte at man kunne kanskje fyrt på med den som leverer til noe mere med en gang, eller er det bare å be om ketchup effekt, selv om man skulle velge det mest riktige eksoshuset?

Og hvor stor wastegate burde man ha til disse turboene?

Skrevet
Er det noen som har noen erfaringer med Precision SC61 turboen? Ser den er anbefalt av Kimmit på sida deres.

Finns med 0.63 eller 0.82A/R Eksoshus. Hvilket av de burde jeg isåfall velge.

Vet denne turboen leverer til mere enn hva målet mitt er, men tenkte kanskje det var greit å ha litt å gå på?

Eller så kan kanskje SC44 være et bedre valg? Er jo ikke store prisforskjellen på disse, så tenkte at man kunne kanskje fyrt på med den som leverer til noe mere med en gang, eller er det bare å be om ketchup effekt, selv om man skulle velge det mest riktige eksoshuset?

Og hvor stor wastegate burde man ha til disse turboene?

Sc61 er helt ok den, men ville heller gått for sc62 Billet :twisted:

Bruker samme selv med 82 eksoshus.

50mm wastegate er greit å sette på med en gang, merke? er egentlig det samme. Har brukt mye kina og andre wastegater og samme erfaringer.

Vis du er intr i Sc62 turbo kan jeg gi deg pris på pm :)

Skrevet
Trenger jeg så stor som 50mm?

Hadde tenkt litt på en eller annen 44mm wastegate?

Men SC62 Billet, høres interessant ut!

Også ser den jo heftig ut ;)

Trenger å trenger, er kjedelig vis denikke skulle slippe nok eksos ut når du står i benken. Er jo ikke akkuratt noe spessiell prisforskjell vis du ser litt rundt. Det er alltid bedre å ha overdimensjonert enn for lite. (Som regel, men ikke med alt da :) )

Skrevet
Trenger jeg så stor som 50mm?

Hadde tenkt litt på en eller annen 44mm wastegate?

Men SC62 Billet, høres interessant ut!

Også ser den jo heftig ut ;)

Trenger å trenger, er kjedelig vis denikke skulle slippe nok eksos ut når du står i benken. Er jo ikke akkuratt noe spessiell prisforskjell vis du ser litt rundt. Det er alltid bedre å ha overdimensjonert enn for lite. (Som regel, men ikke med alt da :) )

Helt enig i at det er bedre å ha overdimensjonert enn underdimensjonert.. Så lenge prisforskjellen ikke er veeldig stor ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...