Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Skal prøve å forklare etter beste evne :oops:

På morran i dag lyste plutselig lampen som viser at jeg har lite kjølevæske,bilen stod da med fronten i nedover bakke,denne slukket da bilen stod rett igjen.

Kjørte så fra Arendal til Grimstad (+ - 2 mil) rett før jeg stoppet bilen lyste motorlampen gult.

Så stoppet jeg bilen.

Startet så 2-3 timer senere så lyste både vann og motorlampe,så stoppet jeg igjen og kjørte hjem 1 time senere,da lyste kun motorlampen.

Da jeg kom hjem lyste begge igjen.

Har nå etterfylt frostvæske,men motorlampe lyser fortsatt.

Er det fortsatt noe som ikke stemmer eller må den "nulles" på BMW verksted?Skal til Danmark på fredag og er litt stresset.

Noen der ute som har peiling?

Bare spør hvis ikke dere skjønner forklaringen.

Mvh Joachim

Skrevet

Det er vel slik at om det kommer inn en feilkode så blir den liggende til den blir resatt..? Så om det har kommet inn noe som har aktivert motorlampa di så blir den vel lysende til du resetter feilkodene?

Er vel en fordel å finne ut hva som forårsaket det da, hadde du lite kjøleveske?

Skrevet

Fylte på ca 1l væske.

Kan det være noe luft i kjølesystemet som har fått motorlampa til å lyse?

Merker ingenting på bilen,heller ingen "ulyder".

Gjelder forresten en 99 mod 318 stv. gått ca 70.000 km

Skrevet

Luft i kjølesystemet bør vel ikke forårsake at motorlampa begynner å lyse så lenge ikke motoren blir for varm, men om du fylte på 1 liter kjøleveske så var vel nivået under minimum?

I så fall så bør man vel lufte?

Beste hadde vel vært å få lest av feilkodene, blir bare synsing for min del nå, har ikke så mye peiling på disse motorene.

Skrevet

Må man bestille time for å få lest av feilkoder,eller kan dette gjøres innimellom.

skal få luftet ut i morra.

Er det bare å la den bli varm også åpne lufteskruen,(gjorde dette en gang på en 92 mod 320,er det samme prosedyre?)

Skrevet

Bare å sette tenning i hakk 2. Da starter en sirkulasjonspumpe som er nok for å få ut den evt. lufta.

Fyll på 50/50 blanding vann/kjølevæsske, åpne skruen og skru igjen når det kommer en gjevn strøm ut. Skal egentlig være et selvluftende system.

Avlesing av feilminne kan hvilket som helst verksted med diagnoseapparat gjøre :wink:

Skrevet

Motorlampe kan god forsvinne av seg selv. Min har kommet og gått i flere år uten at det er noen som finner noe galt. Kan lyse i alt fra 20 min. til flere uker...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...