Roy Drage Skrevet September 2, 2009 Skrevet September 2, 2009 Hei, jeg har planer om å montere M5 diff med sperre på en 88 modell 525 med 24v motor, er det noe forskjell på stikkakslingene og innfestningen av disse?
Turbo-Tommy Skrevet September 2, 2009 Skrevet September 2, 2009 Tviler på at du får en M5 diff på en 525i, da den er mye større. Og akslingene er ganske mye større. Om du da ikke tar hele bakstillingen fra en M5.
Roy Drage Skrevet September 2, 2009 Forfatter Skrevet September 2, 2009 Så et bilde av en m5 diff på koed å der synes jeg innfestningene av selve diffen så like ut, håpte noen her inne hadde gjort det før... Har hørt at det har blitt brukt m5 diff på m3 med m3 bakstilling og stikkaksler. Og i følge samme personene stikkakslingene til på e30 like fra 316-323 mens de er forsterket på 325 og m3, men ellers er akslingene like. Håpte derfor på at dette gjaldt e34 også.... Satser på å se på diffen i løpet av uka, den står fortsatt på bilen så da har jeg mulighet til å ta noen mål og sammenligne.
Turbo-Tommy Skrevet September 2, 2009 Skrevet September 2, 2009 Jeg hadde min 525i og en M5 side om side i en garasje, og må si at M5 diffen så mye større ut, samt den flensen ut til hver drivaksling var mye større. Nå er det en stund siden, men det var hvertfall forskjell på de. Men er ikke forskjell på bildene på realoem osv.
Roy Drage Skrevet September 12, 2009 Forfatter Skrevet September 12, 2009 Nå har jeg omsider montert m5 diff på bilen, tenkte å oppdatere posten slik at de som evt. kommer etter meg kan få noen tips. Jeg vil tro at komplett m5 bakstilling er mye enklere enn det jeg har gjort... Selve diffen er lik i størrelse, bredde og lengd er identisk, infestningen er lik men flensene til drivakslingene og mellomakslingen er 5mm større i dia. enn på 525. Det jeg gjorde var: Tok bakerste del av mellomakslingen fra m5, denne passet bolt on på min bil. Så kappet jeg en drivaksling fra m5 og en fra 525 og sveiset disse sammen igjen, vet ikke hvor sterkt det er, men det får tiden vise... Det ble en del mer arbeid enn jeg hadde trodd men håper det er verdt det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå