Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så et bilde av en m5 diff på koed å der synes jeg innfestningene av selve diffen så like ut, håpte noen her inne hadde gjort det før...

Har hørt at det har blitt brukt m5 diff på m3 med m3 bakstilling og stikkaksler. Og i følge samme personene stikkakslingene til på e30 like fra 316-323 mens de er forsterket på 325 og m3, men ellers er akslingene like.

Håpte derfor på at dette gjaldt e34 også....

Satser på å se på diffen i løpet av uka, den står fortsatt på bilen så da har jeg mulighet til å ta noen mål og sammenligne.

Skrevet

Jeg hadde min 525i og en M5 side om side i en garasje, og må si at M5 diffen så mye større ut, samt den flensen ut til hver drivaksling var mye større. Nå er det en stund siden, men det var hvertfall forskjell på de. Men er ikke forskjell på bildene på realoem osv.

  • 2 weeks later...
Skrevet

Nå har jeg omsider montert m5 diff på bilen, tenkte å oppdatere posten slik at de som evt. kommer etter meg kan få noen tips.

Jeg vil tro at komplett m5 bakstilling er mye enklere enn det jeg har gjort...

Selve diffen er lik i størrelse, bredde og lengd er identisk, infestningen er lik men flensene til drivakslingene og mellomakslingen er 5mm større i dia. enn på 525.

Det jeg gjorde var:

Tok bakerste del av mellomakslingen fra m5, denne passet bolt on på min bil.

Så kappet jeg en drivaksling fra m5 og en fra 525 og sveiset disse sammen igjen, vet ikke hvor sterkt det er, men det får tiden vise...

Det ble en del mer arbeid enn jeg hadde trodd men håper det er verdt det :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...