Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har nettopp satt sammen en m20b25 med 2,4 dieselveiv.

Alt er kommer på plass og ved oppstart fikk jeg først bare start i noen sekunder så døde den ut. Så sjekka jeg kontakten på lmm, viste seg at om jeg rikla på den så kom den og gikk jevnt på tomgang, men da var tomgangen for høy (2000omdreininger), noen som har ideer om hva som kan være galt?hvordan får jeg justert denne ned? lmm er samme som jeg hadde da det var bare 2,5l å har ikke justert noe på den.

Håper på noen klare svar fra klare hoder ;)

Skrevet

skal prøve med startgass i dag. Vet du foresten komp på ETA bunndel, med 885 topp?

Det jeg har er

m20b25 blokk,

524td veiv.

Så fikk jeg tak i noen orginale ETA råder og stempel, tenkte at dette måtte blir bra til turbobygg siden stemplene i utgangspunktet var dekomp.

Så har jeg den orginale 885 toppen til b25

Skrevet

feilsøkte litt i går, når jeg gir gass skjer det ingenting, virker som den drukner i bensin, når jeg drar ut lmm, gasspjeldsensor og tomgangsreguler på en og samme tid skjer det ikke noe forskjell???

bytta lmm, men samme problem, bytta tomgangsregulator, men samme problem. har ikke bytta gasspjeld sensor.

Har prøvd 3 hjerner uten noe forskjell.

Kan det være feil meg el nettet til motor?

prøvde å spraye startgass rundt på vakumslanger, men er ikke noe flaskluft.

Noen ganger når jeg starter så starter den, går opp til 2000omdreininger og dør ut, andre ganger starter den, går opp på 2000 omdreininger og blir der. Det er ingen logikk i hvorfor dette skjer.

Skrevet

Dette gjorde min når kontakta til TPS`n ikkje var tilkobla :)

Tipper det er nokke der, prøv å rens kontaktene osv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...