faltro Skrevet September 3, 2009 Skrevet September 3, 2009 Klimaanlegget mitt er begynt og leve sitt eget liv i min E39. Det starter plutselig med og blåse selv om tenningen ikke er i ,og kan plutselig starte når jeg kjører. Problemet skjer som oftes når jeg åpner døren om morgene. viften i kupeen begynner og blåse, og lar seg ikke slå av. Klimaaleget er ikke på. Viften stopper heldigvis av seg selv etter en stund. Har snakket med noen mekanikere, uten at de viste hva dette kunne være. Noen som har hvert ute for det samme ??? Fant denne tråden her, uten at jeg ble noe klokere: Det er motstanden ( sluttsteget ) som i de aller fleste tilfellene er synderen. Om vifta er helt død, ikke funker på fullt, eller om den plutselig starter av seg selv når tenninga er av, til alle døgnets tider, er det meget sannsynlig motstanden som er synderen! Mitt problem er at viften plutselig starter av seg selv når tenninga er av, til alle døgnets tider.
Tore Diesel Skrevet September 3, 2009 Skrevet September 3, 2009 Ja det er sluttsteget på kupevifta di som må byttes! Skal legge til en link her som viser hva det er! Dersom det er bilmekanikere du har snakket med, så kan de umulig være Bmw mekanikere, siden de ikke hadde peiling hva årsaken til problemet ditt kunne være
Tore Diesel Skrevet September 3, 2009 Skrevet September 3, 2009 Nå vet jeg ikke hvilken årsmodell E39'n din er, men jeg tok nå utgangspunkt i min egen E39. Sluttsteget er en del som sitter inne i dashbordet ditt, som man kommer til fra området i underkant av hanskerommet. Ser ut som del nr 3 på tegningen under her, og koster kr 858,20 som alternativ vare på GS. http://nettbutikk.gsbildeler.no/index.p ... 4116923204 Hvis du ikke føler deg kompetent nok til å bytte denne delen selv, så sett inn bilen på merkeverksted og få det gjort der. Lykke til
faltro Skrevet September 3, 2009 Forfatter Skrevet September 3, 2009 Kjempe Tore Hva skulle vi gjort uten den kompetansen som noen av dere har her på Bimmers.no
Deep Dish Skrevet September 3, 2009 Skrevet September 3, 2009 Veldig enkelt å skifte motstanden selv.. Har tidligere laget en DIY på hvordan du skifter den selv her: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=61468
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå