Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Sinnsykt pen var den hvertfall! Må vell være kjedelig og selge noe sånt? ;)

Mhmm...

Det er 3 biler som er "super/drømmebiler" for meg:

E24 B7 Turbo

E28 B7 Turbo

E34 B10 BiTurbo

Tror faktisk E24 troner høyest hos meg, den er iallefall på ønskelisten min... - Selv om den drømmen nok aldri blir oppfyllt..

E12 B7 Turbo er selvsagt også en drømmebil, men den er mer en samlerbil enn en drømmebil for meg

• 4 weeks later...
Skrevet

Sorry för sen replikering! =). Det är nog E28 som tilltalar mig mest också. E24 är ju vacker, rent av smäcker, men det är E28:an som är brutalast! ;-)

Uppdatering: Bilder kommer, nu har jag plockat av framskärmarna. Det blir helt nya faktiskt. Ny dekor ska dit. Den som sitter på nu är den orginala från 1984.

/M

Skrevet

De är rätt ok men på E24:ans framskärmar så finns ett pressveck (dubbelpressning) som väldigt ofta får små bubblor mellan plåtarna (ska lägga upp bilder på vad jag menar). Bilen är helt rostfri i övrigt men just skärmarna är ett känt problem på dessa bilar. Eftersom bilen har stått stilla i 12 år (torrt) så är jag rimligt övertygad om att rosten bildas där plåtarna överlappar varandra, inte på grund av väder och vind, utan på grund av att tillverkningsprocessen. Jag HATAR rost och så fort jag ser någon rost så avlägsnar jag den. Dock så skall det nämnas att nya skärmar till en E24 är sjukt(!) dyra...

/M

• 2 months later...
Skrevet

Lite uppdatering (det var fan på tiden!). Med risk för att missa träffarna detta året så har bilen åkt in på lackering. Nej lacken var inte dålig men det kändes lite oseriöst att bara lackera framskärmarna och huven.

Ingen rost under skärmarna. Bilen ser faktiskt oförskämt bra ut. Dessutom så blir det bromsuppgradering i form av E32:ans Autobahnpaket. 4-kolvsok med 324mm Black Diamond-skivor.

Bilder:

Fint under höger skärm

RFremovedNorust2.jpg

Fint under höger skärm

RFremovedNorust.jpg

Vänster framskärm monterad

repaintedLFandhoodplusfront.jpg

Fint under vänster skärm.

OldLFremovedNorust2.jpg

Den nya lacken ser grym ut i solsken! =)

LFandHoodbothrepainted.jpg

Fronten var borta under installationen av framskärmarna. Det ser mycket fint ut under alla frontdetaljer.

FrontNorust.jpg

Nya bromsskivor. De gamla till vänster.

NewbrakediscstoAlpinaB7.jpg

De nya oken ser små ut på bilden men tro mig, de är feta (och tunga :-/).

BMW_E32_Autobahnok.png

Bak blir det E34 540 bromsok med skivor. Allt är bolt-on.

Var ytterst nära att byta bort bilen mot en B7 E28:a.. men den var tyvärr smälld :-/ (och inte lite heller!).

Skrevet

Ute i vårvädret för en premiärtur och lite varmkörning

Newwings.jpg

Hella black skall monteras igen och allt krom skall foileras svart samt i bilens färg. Dels för skydd och dels för en modernare look. Den dagen bilen säljs så är det bara att de-foilera :applause:

Skrevet

Var ytterst nära att byta bort bilen mot en B7 E28:a.. men den var tyvärr smälld :-/ (och inte lite heller!).

Ikke gitt opp håpet om en E28 ennå du? Forstår deg godt, for selv om E24 B7 er drømmen over E28, så er jeg rimelig glad i E28en min også.

Uansett, NICE update, godt å se at det skjer ting ennå hos deg. Like strøkent som alltid, imponerende.

Keep up the good work, du har en fantastisk bil!

Skrevet

Tack Pedi, det värmer i den bistra vårkylan ;). Ja, E28:an jag hade tidigare är saknad fortsatt. Det är märkligt vilket intryck en bil kan göra på en. Det är nästan som om den vore mänsklig :-).

Har hittat en skummel snubbe i Italien som har originalformen till Alpinaspoilern bak, så nu blir det en ny sådan också. Fy fan vad man bränner pengar på detta! :-/.

/M

• 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...