semmern Skrevet September 5, 2009 Skrevet September 5, 2009 Fikk tatt en ordentlig titt på bilen først i dag, den begynte å gå varm for noen dager siden. Fikk litt varme i motoren igjen i dag, og kjent på slanger osv. Så vidt jeg har skjønt sitter termostaten på venstre siden av termostatuset sett forfra. Det var varmt og trykk som satan i slangen som går fra høyre side av huset og bort til toppen av eksp. tanken, men radiatoren var kald, og alle de andre slangene også. Dette tyder vel på at termostaten ikke åpner, så det ikke blir trykk eller varme i resten av systemet?
Simpel Skrevet September 5, 2009 Skrevet September 5, 2009 Varmt på en side og kaldt på andre tyder på sirkulasjonssvikt. Kan virke som termostaten ikke åpner ja.
semmern Skrevet September 5, 2009 Forfatter Skrevet September 5, 2009 Byttet termostat i dag, og det hjalp ikke. Tenkte jeg skulle sjekke vannpumpen mens jeg likevel hadde vifte og slikt av, og jammen var ikke den morken og jævlig, og delt opp i biter. Ble sykt lettet, for jeg så for meg gåen toppakning og det som verre er. Så da blir det ny vannpumpe på mandag
Lars89 Skrevet September 5, 2009 Skrevet September 5, 2009 God gammel bakelittpumpe i den da... Greieste er egentlig å bare bytte begge på en gang da dette er en kjent feil med M50 motorserien
semmern Skrevet September 5, 2009 Forfatter Skrevet September 5, 2009 Jepp, tror aldri den har vært byttet, og etter 218 000km og 13 år var det vel på høy tid at den røk. Har ventet på det egentlig. Bytter begge remmene under der i samme slengen, det siste jeg er keen på nå er remmer som ryker innen noen tusen km så jeg må opp med alt sammen igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå