Gå til innhold

[LØST] Defekt magnetventil på vanos?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat hatt vanos overhaling og etter dette har jeg fått opp feilmelding på vanos magnetventil på carsoft. I tillegg er det en irriterende ulyd i front av motoren. Noen som har peiling på hvilke spenninger denne ventilen skal arbeide på så det går an å sjekke den? Regner med det er den saken med tilkobling som ligger i underkant av vanos "huset"???

Får foresten feilmeld på båte insug og eksos men er det ikke bare en ventil til å regulere oljetrykket?

Skrevet

ta ut kontakten på magnetventilen og sett direkte strøm på den. viktig at du ikke kobler + og - feil.

Da skal den tappen sprette ut. tar du av strømmen går tappen inn igjen..

prøvd dette selv på min enkel vanos m52

Skrevet

Men skulle vel helst vist hvilken spenning jeg skal sette på der? Regner med at spenninga regulerer seg etter turtallet på motoren og at det ikke bare er å sette 12v rett på.

Skrevet
Men skulle vel helst vist hvilken spenning jeg skal sette på der? Regner med at spenninga regulerer seg etter turtallet på motoren og at det ikke bare er å sette 12v rett på.

bare å sett på 12v så spretter den ut til max. dette er jo bare for å teste om den i heletatt virker

Skrevet
Får foresten feilmeld på både insug og eksos men er det ikke bare en ventil til å regulere oljetrykket?

Det er magnetventil på både insug og eksos siden.

Sikker på du har montert vanos og o-ringene riktig sammen?

Uansett... prøv først å sitte strøm på ventilene å se om de beveger seg.

Skrevet

Del nr. 2 på bilde er magnetventilen og de er lokalisert der pilene peker:

(Bare en ventil er avbildet siden de er lik for innsug og eksos)

fbyhnoe3b21yw9sk79ap.gif

Skrevet

Fant feilen ja... Var bare kontakten til den ene magnetventilen som ikke var kommet skikkeli inn i "hakk" :oops:

Sånn er det når enn har kjøleskap med kalde øl på verkstedet...

Nå er hvertfall bilen en helt annen og kjøre.

Jeg får opp feilmelding - 52 magnetventil abluftklappe i carsoft... er det pga denne ??

Var ikke den feilen jeg fikk opp. Nå husker jeg ikke helt hva som stod for nå har jeg løst problemet mitt :) men jeg vet at det stod VANOS-magnetischventil el no lign i feilkoden hvertfall. Vet jo ikke om det kan være samme feilen bare beskrevet med annet navn på en 5serie?

Abluftklappe blir jo oversatt "exhaust air damper"

Skrevet
Jeg får opp feilmelding - 52 magnetventil abluftklappe i carsoft... er det pga denne ??

BMW kode 52 sier: Rear Exhaust Flap Valve

Finnes det et spjeld i eksosen som åpner og lukker på E39...?

Sikkert ikke! :) Men oversettelsen heller litt den veien...!?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...