Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. lurte på hva jeg bør bruke for å få min nøkkellås til å fungere normalt. den vil bare åpne seg fra passasjerside. på førersiden får jeg omtrent ikke vridd om nøkkelen?. vrient åss.. BMW e34 520

Skrevet

hehe. jada. selvfølgelig. lurte bare på om det var vanlig at sånt skjedde.. og om det er noe spessielt som, pleide å bli slitt, ødelagt. og hva som må til for at det skal gå onkelig

Skrevet
hehe. jada. selvfølgelig. lurte bare på om det var vanlig at sånt skjedde.. og om det er noe spessielt som, pleide å bli slitt, ødelagt. og hva som må til for at det skal gå onkelig

Disse låsene (iallefall min som er på E32) og som jeg tror er lik E34. har bla. inne i låsesylinderen en bitteliten kule som jeg fant ut etter å ha demontert denne er for at mekanismen skal ha et slags lager å rulle på. Hvis denne kula har kjilt seg eller er defekt kan du få dette problemet

Skrevet

Disse låsene (iallefall min som er på E32) og som jeg tror er lik E34. har bla. inne i låsesylinderen en bitteliten kule som jeg fant ut etter å ha demontert denne er for at mekanismen skal ha et slags lager å rulle på. Hvis denne kula har kjilt seg eller er defekt kan du få dette problemet

Ok. tusen takk. regner med at det betyr at jeg må ut med låsen. med andre ord. av med intriøret på døra?..

Skrevet

Ok. tusen takk. regner med at det betyr at jeg må ut med låsen. med andre ord. av med intriøret på døra?..

Tja det er vel bare 2 ting man kan gjøre med dette. Ene er vel å prøve å grease opp (tynn grease) låsesylinderen skikkelig og se om det hjelper (grease ikke noe problem siden overflødig blir presset ut av sylinderen uansett). Har vel ikke noe å tape på å gjøre det. Det andre er å gjøre hele pakka med å fikse opp alt bak panelet slik jeg har prøvd å gjøre. Ikke noe jobb man har lyst å gjøre ofte. Jeg fikk tak i alle delene for sylinderen i deler å bygde den selv så den passet nøkkelen jeg hadde fra før. Koster endel å kjøpe alt fiks ferdig serru :-) Byttet microbrytern også med ny da de ofte er mer eller mindre utslitt etter 20 år. Denne mikrobryteren på den ene eller andre døra er oftest problemet når det gjelder sentrallåsesystemet. Merk å bygge sylinderen opp fra grunnen er en skikkelig pirkejobb så hvis du har penger nok er det best å bytte med en ferdigmontert. Er egentlig en pirkejobb hele prosessen med disse @£$€!! låsene.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...