Gå til innhold

Vannkjøling


ole_m7
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har litt problemer med temperatur i alpinaen. Etter f.eks ha herja litt så går både vann og oljetemp opp til et ikke-akseptabelt nivå. (120grader olje og maks på vann)

Jeg vurderer da å lage en større vannkjøler. Men hjelper det noe med en tykkere kjøler? Er ikke plass til større enn den orginale på alpinaen. (E34) Men det er plass til en som er ca 7cm tykkere. Vil dette hjelpe noe særlig? Oljekjøler som er større er ikke noe problem og den har jeg tenkt til å plassere bak intercooleren.

Noen forslag? Kappe i kaross etc er ABSOLUTT IKKE et alternativ da det er en skjelden bil. Det skal se nogenlunde orginalt ut også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som vet? Nå har jeg kommet til å bruke en kaldere thermostat, og montere en svær oljekjøler. Nå er det 92grader thermostat. Hjelper det noe med 88grader eller må jeg gå på 65graderen til PPF? 65grader motortemp høres lite ut syntes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på e30 turboen min beit jeg på den 65c termostaten til ppf. langs landeveien har jeg rundt 73-75c kjølevann.

jeg vil tippe din sugemotor vil gå noe lavere, blir muligens litt kaldt ja.

det ble hvertfall levert 75c termostat til e30 orginalt så det kan jo være noe å trakte etter.

zionsville har aluradiator til e34, men den koster skjorta.

en tykkere radiator vil definitivt hjelpe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo si. Det virker jo, men tror den hadde fått problem med kjøling på bane/herjing.

Eneste gangen jeg har hatt problemer var når jeg skulle sjekke hvor spinnevennlig bilen var, og spant opp to sett med 255/40-17 på 2.gir (110km ca).

Aldri hatt problemer med kjøling under "normal" kjøring.. Så lenge bilen beveger seg..

Alt er i god stand selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ved stillestående børning er det vell ikke så rart at orginalt ikke makter og holde ved like.. vet ikke hvor mye olje det er i denne motoren.. men, på en gammel supra jeg hadde så lagde jeg et lite oljereservoar før oljekjøleren på 1liter.. da ble olje temp. mye mer stabil..

Dvs. fra oljetermostaten gikk det til en tank på 1,2liter og derfra til oljekjøler som var stor i seg selv.. mer oljemengde er ikke dumt på slike biler uansett.. tipper jeg fikk rundt 2liter mer olje i motoren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...