Gå til innhold

Flom i X5`en.. Noen som kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Solgte X5`en til en kompis og nå har han fått problemer med en lekkasje på den. Når de regner mye eller om du setter den i vaskehallen så tar den inn vann på førersiden.. Gulvet rundt pedalene blir vått og det kan til tider lekke fra knappen til takluken også. Skjønner ikke hvor dette kommer fra.. Noen som har tips?

Stig

Skrevet

Kanskje? men skal det da komme vann nede ved pedalene? virker som det kommer fra siden da det alltid er vått der når det er vått på gulvet.. (ved c-stolpen)

Skrevet

Det kan være frontruten, hvis det er varmetråder i ruta lekker det sannsynligvis på midten i toppen - der jordingen sitter.

Dra innom et bilglassverksted, de finner isåfall ut av det.

Skrevet

fuktsperre i døra ble byttet.. da ble det igrunn verre..

Skrevet

Jeg har en e39 med samme problemet. Har sjekket fuktsperre som er helt i orden. Men fant lekkasje i takluken, i området ved drenering. Viste seg at dette vannet fulgte taktrekket bort til den pakningen/puten som danner overgangen mellom taktrekk og karrosseri. Deretter rant det inni denne pakningen,og ble ledet til fotbrønnen på høyre side. Her var det kliss vått.

Vet jo ikke hvordan x5 ser ut inni,men er verdt å ta en grundig sjekk av taklukedrenering. Er enkelt å se om det renner,-bare å helle vann i hjørnet,og da skal det (på e39)komme ut i bakkant av forhjul(dersom det er høyre drenering foran som er tett velogmerke..)

Det hører med til min historie, at det renner, og likevel så er det en lekkasje fra området ved drenering....Det er muligens flere hull der.Jeg skal sjekke nærmere i dag. Lekk bil på Vestlandet er ikke noe å rope hurra for. Det er da pokker at ikke BMW kan lage tette biler.

Skrevet

Veldig travelt ja.. men takk for gode tips, skal følge opp:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...