Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. skal bytte ut en 320 motor pga motorhavari. Det er en 1996 model med m52 motor med vanos. og det verkstdedet som skal gjøre jobben sier de har en 2000model 320 motor med vanos2 som vistnok skal være bedre. hva er egentlig forskjellen? synes også det er rart at det er 2000modell, men ble vel produsert noen e36 cab i år 2000?

Skrevet

Er jo en del mere jobb i putte nedi en dobbelvanos motor, så kan ikke helt skjønne det valget der :? Og for å ikke snakke om dyrere!! Og om den er noe bedre en singel-vanos kommer vel ann på øye som ser.. Sette bort den jobben der kan da ikke bli billig??

Skrevet

kom da ikke e36 (mulig med unntak av z3) med dobbelvanos motor.

Den motoren med dobbel vanos de på verkstedet snakker om må komme fra en e46 eller z3 ?

Skrevet

Ja det er mye å ta hensyn til hvis man skal bytte til Dobbel-vanos! Eksosanlegg er totalt forskjellig i og med at den har katalysatorer på manifolden og 4 lambdaer .. Innsuget er også ett problem med å tilpasse og for å ikke snakke om gass-spjeldet! Fra 99 -> er det elektronisk gasspedal altså ingen wire, og hvordan man gjør den ombygginga der det har jeg liten snøring på men veit jeg ikke har lyst til å gjøre det...hehe

Så mitt forslag.. Kjøp 2,0 liter M52 motoren min med singel-vanos fra 98 gått 154 000 km :wink: hehe

Skrevet

ok takk får gode svar, får ringe opp til verkstedet i morgen å snakke litt. er intrisert i en 323 mototor eller m52b25 er det vell den heter. når jeg først skal bytte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...