Alsmarken Skrevet September 8, 2009 Skrevet September 8, 2009 Hei Jeg ser at det lekker olje ut mellom girkassa og motoren. Det er akkurat hvor det dekselet som skjuler noen av skurene til punnpanna. Som du ser på bildet så er det en liten glipe, kan jeg bare tette dette med sika? Jeg har skurdd at dekselet men finner ikke ut hvor de lekker : / Der hvor jeg har merket med rødt, lekker det olje som bare det. Kan jeg tette dette uten noen ettertanker? Mhv Ole
steingal Skrevet September 8, 2009 Skrevet September 8, 2009 Hvis d lekker olje imellom motor og gir så er det nok tetteringen på veiva som er gåen, eller så kan d muligens hende at d er bunnpannepakningen som lekker bak.. men uansett så vil jeg fraråde deg å reparere på den måten du tenker på nå.. du må nok mest sannsynelig dele gir fra motor og bytte tettering..
Alsmarken Skrevet September 8, 2009 Forfatter Skrevet September 8, 2009 punnpanne pakninga har jeg nettopp skiftet :S
steingal Skrevet September 8, 2009 Skrevet September 8, 2009 vel da har du et alternativ igjen på hva som kan være feil.
Alsmarken Skrevet September 8, 2009 Forfatter Skrevet September 8, 2009 Er det vanskelig å bytte den tetteringen da? :S
Hoem Skrevet September 8, 2009 Skrevet September 8, 2009 Ikke spesielt, sveiser du igjen der du sier vil du etterhvert fylle opp clutchhuset med olje og det sier seg selv at clutchen fort vil si hadebra og takk og forvel!
Alsmarken Skrevet September 8, 2009 Forfatter Skrevet September 8, 2009 Det var bunnpanne pakninga som lekker, selv om det akkurat er skiftet. Har smurt litt tettningsmasse over nå, så de får tørke til i morgen for å så smør på litt til. Det hjalp som bare det, bare litt olje som kommer igjennom nå
steingal Skrevet September 8, 2009 Skrevet September 8, 2009 Hvis jeg var deg så ville jeg ha tatt av bunnpannen, fjernet den gamle pakningen og smurt på hele med pakningsement. da vil det bli helt tett. hvis jeg forstår deg rett, så har du bare smurt på utsiden, og det vil ikke bli godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå