Blyfri Skrevet September 8, 2009 Skrevet September 8, 2009 Hei, jeg trenger noen gode innspill/forslag på ett problem jeg har: Har endelig fått start på M5'n min, men den går ikke som den skal på tomgang, ligger på rundt 900 rpm, men går veldig ujevnt... Det hender også bilen stopper av seg selv, iblandt når den står stille på tomgang og ganske ofte når du f.eks. kommer inn mot ett kryss, bremser og clutcher inn. Jeg har ikke prøvd annet justeringskruen ved LMM, (og den trur jeg ikke jeg fikk satt tilbake slik den var etter jeg hadde prøvd litt) men det gjorde ikke stort. Om det skulle ha noe å si så er det nye plugger, og når jeg kjøpte den (og den ikke gjikk) stod det på Konfilter, som jeg nå har byttet ut i orginal luft-filterboks... Alle tips, erfaringer og forslag ønskes, jeg har egentlig bare i kveld etter 24 og morgendagen på å få den til, torsdag morgen skal jeg på godkjenning for å få den godkjent ombygd, og da kan jeg ikke komme med en bil som stopper iblandt:S Er veldig takknemmelig for en løsning på dette!
integrale8v / ELS Tuning Skrevet September 8, 2009 Skrevet September 8, 2009 Lambdasensor / falsk luft / LMM
Blyfri Skrevet September 8, 2009 Forfatter Skrevet September 8, 2009 Og letteste måten å "feilsøke" de er?
sector59 Skrevet September 8, 2009 Skrevet September 8, 2009 ohme lamdaen og lmmèn, trykktest ifra luftfilterert Maks 0.5bar!!!
Blyfri Skrevet September 9, 2009 Forfatter Skrevet September 9, 2009 Hva er standardverdier på de da? Og siden jeg har "tullet" med den justerings-skruen på lmm, hva er standard-plasseringen på den? (tenker noe ala helt inn og 3 runder ut eller noe slik...)
Blyfri Skrevet September 9, 2009 Forfatter Skrevet September 9, 2009 ingen? må nesten hvordan jeg skal tyde verdiene jeg får om jeg skal ohme...
Blyfri Skrevet September 19, 2009 Forfatter Skrevet September 19, 2009 Etter flere runder med feilsøking fant vi ut at temp-føleren i kjølevannet pluttselig gir verdier under -30, og da choker bilen seg selv... Ska se på dette til uken, har en uke fri før militæret kaller...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå