Kobar Skrevet September 8, 2009 Skrevet September 8, 2009 Bilen er en e46 320 dat 01 mod, og den går rimelig dårlig! fikk ett tips til å teste om lmm kunne være gåen, og koblet ut kontakten til denne. da syns jeg den gikk bittelitt bedre, men den begynte å ryke så sort etterhvert, så jeg koblet bare til lmm igjen. mer det er vell en sikker måte å finne ut om denne burde byttes? koster noen kroner også
Kalle66 Skrevet September 8, 2009 Skrevet September 8, 2009 Ta med deg bilen på et verksted og be dem lese av feilkoder, så finner du fort ut om LMM er gåen
bmwhans Skrevet September 8, 2009 Skrevet September 8, 2009 Går den å hoster og harker liksom? Når du kobler av lmm går den ikke optimalt men litt bedre. Kan høres ut som lmm ja men dra å få sjekka det før du kjøper ny
Kobar Skrevet September 9, 2009 Forfatter Skrevet September 9, 2009 den går så dårlig at det er helt skremmende! kjører lett ifra den med en 316! (e36) Har nettopp tettet en eksoslekkasje fra flexirøret rett etter catalysator, og det kan virke som om eksosen har steget opp i motoren, og kansje luftfilteret har fått noe eksos på seg, da dette var kullsvort, og seigt å ekkelt.. dette må jo også byttes, men vil helst slippe å kjøre til verksted som den er nå.. Bilen sviver helt fint, fusker ingenting, den går bare helt dass
Cappel Skrevet September 10, 2009 Skrevet September 10, 2009 Ta med deg bilen på et verksted og be dem lese av feilkoder, så finner du fort ut om LMM er gåen Er ikke alltid tilfelle, siden elektronikken i LMM kan være OK, mens tråden ikke er det. Hvis luftfilteret er sort av eksos har ganske sikkert LMM også fått eksos på seg. Den består av en veldig tynn tråd, så det skal lite til før den påvirkes. Da har jeg 4 tips: 1: Bytt uansett luftfilter før du gjør noe annet! 2: Prøv med rensespray for LMM. Mener det er Wurth som selger denne. 3: Prøv å bytte LMM. Og ja, jeg har en til salgs etter jeg drev med tilsvarende feilsøking. 4: Hvis det alikevel ikke er LMM, så sjekk EGR ventilen. Flere tilfeller på den modellen hvor det er sotet mer eller mindre igjen. Vurder i såfall en bypass. Søk her på forumet og du vil finne...
Kobar Skrevet September 10, 2009 Forfatter Skrevet September 10, 2009 er catalysator gåen dersom det er løse deler inni den? mulighet for at det er denne som får bilen til å gå dårlig? EGR, det er den som står inn på innsuget, som det store grå røret går inn på?
Lars89 Skrevet September 10, 2009 Skrevet September 10, 2009 Katalysator er gåen hvis det skrangler inni den ja. Hvis dette er tilfellet på bilen din(?) har du nok funnet feilen, eller ihvartfall deler av den EGR går fra eksosmaifold til innsug. Er en av disse
Kobar Skrevet September 11, 2009 Forfatter Skrevet September 11, 2009 bare prøve å løsne på skruene til turbo-catalysator, å se om bilen går bedre da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå