bmwe30is Skrevet September 8, 2009 Skrevet September 8, 2009 hei. skal se på en bmw 525 som er ombyggd til 540 nå til uka. det er en 88 modell. bilen har gått 230.000 sirka, motoren har gått 160.000. automat. lurer på om det er noe spesiellt jeg må se etter? har lest om disse plastkulene i girkassen som blir slitt etterhvert. er det noe som er vanskelig å skifte, eller? noen som har noen erfaringer å dele? takker så mye for svar på forhånd
chiller Skrevet September 8, 2009 Skrevet September 8, 2009 http://autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E34/ der står det litt om motoren
bmwe30is Skrevet September 12, 2009 Forfatter Skrevet September 12, 2009 http://autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E34/ der står det litt om motoren takk for svar. har vert å prøvekjørt og den virker ganske bra. girer helt fint vis noen har bry til å se på den, å si hva de mener hadde det vert fint http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?Ad ... 1251455393
noekult Skrevet September 12, 2009 Skrevet September 12, 2009 Vær forberedt på jævlig høyt bensinforbruk
S.Hafsmo Skrevet September 12, 2009 Skrevet September 12, 2009 Vær forberedt på jævlig høyt bensinforbruk bare tull! bruker mye mindre enn Granada'n jeg hadde før. på langkjøring ligger den på 0.9-1l/mil og ren bykjøring rundt 1.36l/mil. og jeg har aldri gjort noen innsats for å kjøre økonomisk. av svakheter er det jo de kulene i kassa som folk bruker å nevne, men vet det er flere på forumet som har byttet dem selv med lave kostnader. ellers er jo et alternativ å kjøpe den 5-trinnskassa som ligger til salgs her på forumet. Edit: en par ting til som brukes og nevnes: veivhusventilasjonsmembranen skal visstnok være en svakhet. ikke noe jeg har merket noe til på min. så kan toppdekselpakningene begynne å lekke, da renner olja ned i plugghullene og kan gi overslag med følgende coil-havari. og om du kjøper denne må du spørre selger om han har hatt nede bunnpanna. om ikke må du ta denne ned og skru fast boltene på oljepumpa med loctite, da minst en av disse ligger i bunnpanna og ruller. var det mer du lurte på er det bare å sende en pm. evt spørre i tråden.
bmwe30is Skrevet September 15, 2009 Forfatter Skrevet September 15, 2009 ok skal høre med han om det. kan jeg gi 60.000,- for den eller er det mye?
Ceylon Skrevet September 15, 2009 Skrevet September 15, 2009 ok skal høre med han om det. kan jeg gi 60.000,- for den eller er det mye? Var ikke mye hvis den er fri for rust på kanalene framme og nederst på dørene og skjermene framme.... Men siden står til 60 er det jo sikkert lov å prøve seg på 50-55k....
S.Hafsmo Skrevet September 15, 2009 Skrevet September 15, 2009 tja. se etter rust ihvertfall. står bilen registrert som 540 (altså at du får en 540 om du kræsjer) og er rustfri på viktige steder som f.eks kanaler (deler som ikke lett kan byttes) kan jeg ikke se hvorfor for den ikke skulle være verdt 60k. men selvfølgelig, slikt er vanskelig å si uten å teste bilen. ting dukker som regel opp etter 3-5måneder i ditt eie.
bmwe30is Skrevet September 28, 2009 Forfatter Skrevet September 28, 2009 jeg kjøpte bilen er veldig fornøyd. har hatt den på bukken å sett under og runnt forbi. ser overaskende bra ut
S.Hafsmo Skrevet September 28, 2009 Skrevet September 28, 2009 Gratulerer! du må legge ut en tråd med noen bilder av redskapen på "Show-off" siden!
bmwe30is Skrevet Oktober 14, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 14, 2009 takker har laget en liten tråd om den nå..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå