M3 Yngve Skrevet Oktober 16, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2012 HV har vel ikke godkjent noen org E30 M3. Skal ikke bruke de kaliperne der, skal ha noen med tuv. Bruker jeg noen fjærer med tuv, håper jeg det går. Må nok noen ganger å vise denne, skal ikke gi meg før vognkortet er fult.
Thunegutt Skrevet Oktober 16, 2012 Skrevet Oktober 16, 2012 HV har vel ikke godkjent noen org E30 M3. Sånn var det ja...
Pedi Skrevet Oktober 17, 2012 Skrevet Oktober 17, 2012 HV har vel ikke godkjent noen org E30 M3. Sånn var det ja... Herlig... Snart må vi vel klassifisere E30 M3 i "klasser" etterhvert? a) Orginal M3 med startmotor (S14) Orginal M3 modifisert (S5x-motor) c) Orginal M3 sterkt modifisert (+++) d) Ombygget og godkjent M3 med startmotor e) Ombygget og godkjent M3 modifisert (S5x-motor) f) Ombygget og godkjent M3 sterkt modifisert (+++) g) Skøtet og godkjent M3 med startmotor h) Skøtet og godkjent M3 modifisert (S5x-motor) i) Skøtet og godkjent M3 sterkt modifisert (+++) ....Jeg kunne jo fortsatt en stund, mtp vanlige E30er som har div utseende (M3 breddere stål/glassfiber etc, med og uten C-stolpe/bakluke) og/eller bygget om til S14/S5x/S38/M88 og godkjent med motoreffekt... Osv osv... Hva er hva? Hva er best? En orginal M3 med S14 kontra en orginal M3 som er bygget om til noe en M3 aldri har vært? Med en heftig ombygging så spiller det vel gjerne ingen rolle om bilen står som orginal i vognkort eller ikke? Det er vel detaljene som er montert som tilslutt setter prisen og publikumsdraget på bilen? En ombygget (les: modifisert) orginal M3 er vel ikke så mye mer "orginal" lengre, kontra en som er skjøtet på en skikkelig måte - og godkjent ombygget? Her er det mange meninger som er ute å går.... Jeg vet jaggu ikke selv hva jeg syns... Men å klamre seg til en "orginal-tittel" på en totalt ombygget bil blir vel kanskje å balansere litt på sverdkanten moralsk sett? No offence here, just wondering...
M3 Yngve Skrevet Oktober 17, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2012 Sant det Pedi, Mest ute etter å kunne bli stoppa av Politiet og BT med glede. Det er en følelse jeg ikke har kjent så mye på.
SSM Skrevet Oktober 17, 2012 Skrevet Oktober 17, 2012 Pedi, jeg har gått bort fra å si at jeg har en orginal M3. Jeg sier jeg har en ekte M3, siden det blir mere rett It all comes down to the VIN number
hylle Skrevet Oktober 17, 2012 Skrevet Oktober 17, 2012 Pedi, jeg har gått bort fra å si at jeg har en orginal M3. Jeg sier jeg har en ekte M3, siden det blir mere rett It all comes down to the VIN number Er så mye med de e30 m3eene at det er helt sjukt, Snart kan man nesten ikke vite om m3en man eier har det originale vin nr den ble levert med fra fabrikk eller ei..
SSM Skrevet Oktober 17, 2012 Skrevet Oktober 17, 2012 Det er helt sant! Derfor så stiger de som er ekte mer og mer i pris
Pedi Skrevet Oktober 17, 2012 Skrevet Oktober 17, 2012 Mest ute etter å kunne bli stoppa av Politiet og BT med glede. Det er en følelse jeg ikke har kjent så mye på. Enig i dette. Å kunne kjøre i en 100% godkjent bil må være en drøm. Det har jo aldri jeg klart Men en annen ting som jeg må si i denne sammenheng: Jeg har vært dommer på noen få treff opp gjennom årene, på teknisk selvsagt. Der har jeg fått "frie" tøyler av arrangørene mtp bedømming, og der har jeg vektlagt en god del selve teksten i vognkortet faktisk. "Alle" kan smette en V12er i en Fiesta, men å få det godkjent viser til/tyder på seriøsitet og et mer gjennomført bygg. Klart at en godkjent bil kan være et dass av en bil, ikke det jeg sier, men har du to identisk like bra bygde biler - der kun den ene har vognkortet på stell, så trumfer jeg for den med vognkort/godkjenning. Pedi, jeg har gått bort fra å si at jeg har en orginal M3. Jeg sier jeg har en ekte M3, siden det blir mere rett It all comes down to the VIN number Ingen tvil om at VIN er good shit. Jeg skulle mer enn gjerne ønske at min E28 var en Alpina direkte fra Buchloe. Det er ikke helt det samme for meg at den er ombygget, det er ikke det. MEN... Jeg må faktisk innrømme at jeg kaller den for "Alpina'en" nå, for alle andre har gjort det etterhvert - og det har bare blitt slik... Men iogmed at jeg har alle delene som hører til, så har jeg en rimelig bra Alpina-følelse. Og når jeg (tilslutt) får den godkjent ombygget i vognkortet, så skal jeg med rak rygg være stolt av bilen og si at "det er opprinnelig en 518 som nå er helt gjennomgått, ombygd og godkjent som Alpina". Dette med god Alpina-følelse, for det vil være så nærme som Alpina det kan bli - mor meg iallefall. For meg så er det ikke helt "uten korrekt VIN - så forsvinn..", men optimalt sett så er "korrekt" VIN best tilslutt...
NilsP Skrevet Oktober 17, 2012 Skrevet Oktober 17, 2012 Heia, heia.. Kan bli en laaang diskusjon det her Fant forresten ikke den beste klassen, nemlig orginal m3 med oppskremt startmotor ///M-Power
Pedi Skrevet Oktober 17, 2012 Skrevet Oktober 17, 2012 Heia, heia.. Kan bli en laaang diskusjon det her Fant forresten ikke den beste klassen, nemlig orginal m3 med oppskremt startmotor ///M-Power Hehe, var vel ikke akkurat den mest gjennomtenkte lista dette, Nils Petter. Men skulle den vært litt seriøs, så hadde den kommet innunder - modifisert... Regner med du heier på meg forresten? Diskusjonen kunne vært lang og vanskelig. Jeg står selv litt med en fot i hver båt på en måte her, men for å være litt seriøs - så tror jeg faktisk at den genuine M3 i "urørt" tilstand vil hevde seg best i pris tilslutt. Jeg tror også at litt bak, men hakk i hæl kommer en modifisert utgave. Om den er orginal eller ikke vil nok ikke spille mest rolle, så lenge den er godkjent med motorombygging. Høyest pris av modifisert vil nok den "tøffeste" oppnå, vi lever jo på en mindre kritisk kjøpers marked. En som ikke er OrginalPolizei (og gjerne litt ung) betaler nok gjerne for godkjent motor og utseende, VIN eller ikke... NB! Nå snakker jeg om M3 E30, Ikke nyere - der kan det ikke helt sammenlignes... Sorry Yngve, hvis jeg dro tråden din litt for langt ut fra prosjektet....
NilsP Skrevet Oktober 17, 2012 Skrevet Oktober 17, 2012 Ja, heier alltid på deg Du har jo veldig rett i d du sier! Men skal ikke diskutere d mer her nei.. Kjekt å følge med på sånne seriøse prosjekt som her! ///M-Power
Kristian H. Foss Skrevet Oktober 17, 2012 Skrevet Oktober 17, 2012 Deilig bil!! Er morro å se hvor bra du gjør ting her... Mvh
gordon Skrevet Oktober 18, 2012 Skrevet Oktober 18, 2012 Jeg er ganske trygg på at orginale biler vill alltid stige mest, markedet vill ha det ekesemplaret som rullet ut av fabrikken. Dette vill gjelde for alle antikviteter... Med enn gang man gjør noe uorginalt vill man appelere til en mindre målgruppe i befolkningen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå