Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
men det er litt jobb å shimse bakakselen til riktig klaring da!? så det ikke blir slakk eller uling...

Er vel kronhjul å pingjong man må shimse så den går lett å ikke uler.

Kan jo ta ut diffen gjøre noe inni den, så skal den vel være lik den var vel?

Jeg har da gjort dette på andre biler med stiv aksel, å ikke noe lyder etter ting der.

Stemmer på en såkalt prikk, Yngve! :)Samme hva du gjør gjør av ombygging og shimsing inni selve bremsen så har ikke det noen betydning for shimsingen i diffhuset.

Denna bilen blir kalas! Artig at du har tenkt å møte opp på BMWCCN-treff til sommer'n. Blir spennende å se rundetidene dine. Du som er drifter har jo som kjent ingen form for bilkontroll :) Finni ut noen mer om CANBUSisteinalderbil-problemene eller?

Hilsen Trond

Skrevet

Trond

He he, vet ikke å artig det blir, men får håpe bilen blir ferdig til våren. Så for vi se om mine bilferdigheter fikser det med å bremse sent. :D

For andre med noe av samme oppsett kjører jo meget fort.

Skrevet

Har tatt jule ferie og kommer inn i en tid nå jeg må være avhenigi av masse som skal klaffe. Mange som skal lage ting osv, så tar mye tid bare å flytte deler rundt her.

Skal hente de nye delene som skal lakkes i uka i januar, så blir det å få lakke dem, montere dem på bilen å mellom slipe og klar lakk.

Så er nok ikke klar med alt dette før langt ut i januar.

Så skal understellet sand blåses, sveises og pulver lakkes.

Begynner å tvile litt på at denne blir klar til våren. Har mye annet jeg skal drive med også.

E46 må prioriters når våren kommer også, men har jo stått på litt før. :D

Skrevet

Jeg har funnet litt info. på lakkode på gullfargen du kan bruke;

Akzo Nobel SUB9802 + sidenmatt klarlack.

www.sikkens.se

Under "Kulörer", "Mixit Online", "Make", "Subaru/Fuji", "Color Description", Skriv BBS Gold

Her er resultatet på felgene til han som jeg fikk info`n fra;

ap80amqaj8ltaepg058l.jpg

al77hboq6qp30h73ua8i.jpg

Ble jo greit det! :wink:

Skrevet

Da har jeg drevet litt "felgen kitchen" :D

Tenke det måtte til med litt (h)jule stemmning på kjøkkenet i kveld. Så hva er ikke mere (h)jule stemminig enn 5 stk BBS RC felger, som blir delt.?

Så nå er planen å få på Reprin eller annet lakk fjærning på ringene, slipe og polere fronten av ringen og lakke inni og bakdelen.

Lakke senter og lokk gull og sende skruer og muttere til "gulling"

Da blir nok disse med R-dekk for bane bruk og LM kopiene i 18" for gate.

Om noen har RC i 18" så er jeg jævlig intr å kjøpe det, må være 8 og 9".

xzd9r6nepnapn6wotx4b.jpg

u68s8p9v89jylbotvpe5.jpg

2w3x1eda8jnzenofql68.jpg

jafnjfwkcgw9z6qj5wlg.jpg

Skrevet

18" blir for svært på e30, disse er da 17"? da ville jeg mye heller hatt disse på!

Går fort om du dæsjer på malingsfjerner på klarlakken på ringene og skyller det av med høytrykkspyler om du har det!

Skrevet

Noen E30 kler ikke 18", men de fleste M3 E30 syns jeg gjør det.

Som E30 til Ståle W, er jo bare over kul med 18" felger.

Jeg 17" og 18" felger til bilen, så for jeg helt se hvem som blir brukt mest og kler bilen best, når den tid kommer. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...