M3 Yngve Skrevet Mai 19, 2010 Forfatter Skrevet Mai 19, 2010 Skjeldent førerstolen er mindre slitt enn passasjer siden Strøkent! Det som er litt fint med disse UK bila, men ikke noe annet. Fy for en jobb å trekke kabler og få kobla det inn det dem skal i sikkrings boksen. Men ble bra til slutt.
Bjanne Skrevet Juni 5, 2010 Skrevet Juni 5, 2010 Ja noen følger jo med. Ingen M3er kom med lakka motorrum i samme farge. De mørke bilene hadde matt svart motorum og de lyse matt grå, eller noe. Så er jo ikke den levert i hvit, så da syns jeg den blir så lik en orginal M3 som mulig. Ikke mye som syns av lakk oppi der heller. Men takker for klager også jeg. dette stemmer ikke helt, min gule e46 m3 har like gult og jævlig motorrom men svart motorrom er jo relativt nøytralt så man kommer unna der verre om det hadde vert grått
M3 Yngve Skrevet Juni 5, 2010 Forfatter Skrevet Juni 5, 2010 Mulig det, tenke ikke på den pisse gule fargen. En skam at de lakka M3 i denne fargen, men kjekt for oss som kjøper dele biler av denne fargen, de blir jo billige
M3 Yngve Skrevet Juni 5, 2010 Forfatter Skrevet Juni 5, 2010 Nå er den hvite 318 M3 solgt. 316 sedan er under kniven og får CSL kopi fanger foran, M3 kopi bak, strøkent stoff m- tech intr. Blir lakka helt hvit med motor rom og tak. Så skal den få komplett under stell, driv linje, felger, speedo og ratt fra M3. Så har jeg kjøpt inn noen deler til mitt nye race bygg. En 6 trins ZF gir kasse, som kun har godt 12 000km fra en M3 E92, ligger nå i garasjen. V10 M6 motoren er på vei og kommer til Norge rundt 20 juni. Så en del å gjøre frem til neste vår blir det ja. Om tiden strekker til, skal E30 M3 stå klar også. Det er drømmen til våren å ha begge bilene på vår treffa. Ny tråd blir laget når hybrid bilen får inn mere deler.
Gjest Skrevet Juni 5, 2010 Skrevet Juni 5, 2010 Hørest artig ut med v10 prosjekt. Passer m3 v8 kassa på v10n eller?
Kristov Skrevet Juni 5, 2010 Skrevet Juni 5, 2010 Hørest artig ut med v10 prosjekt. Passer m3 v8 kassa på v10n eller? Det bør den siden v8n er en avkorta v10
Gjest Skrevet Juni 5, 2010 Skrevet Juni 5, 2010 Ja det var det jeg tengte. Det er jo genialt. Men slike deler vokser vel ikke akurat på juletrær enda.
oddis Skrevet Juni 5, 2010 Skrevet Juni 5, 2010 Det er like genialt som det er billig. Ei 6 trinns S85 kasse koster jo ca 55 lapper fra USA ny såvidt meg bekjent, disse M3 kassene blir nok å se mer av framover ettersom det er produsert en god del E92er. Man får bare 'håpe' at det krasjes endel.
Gjest Skrevet Juni 5, 2010 Skrevet Juni 5, 2010 Jeg kunne tengt meg en slik kasse. Sikkert ganske sterk.
M3 Yngve Skrevet Juni 5, 2010 Forfatter Skrevet Juni 5, 2010 Ja den kassa passer rett på V10ern. I Usa får man M5 med mannuell også. Gatebil AS har kjøpt en sånn til ny taxi. Her har du kasse som tåler det meste, tror jeg da. Er stor, grov og tung og laget av ZF. Da tåler den mye mere bomgiring enn Getragen. Jeg har et leite håp om at den 7 trins SMG kassa som jeg får med, kan bygges om til mannuell. Da skal du få kjøpe den 6 trins kassa her Jørgen, eller kansje 7 trinsen. Jeg fikk kassa meget billig, men vet om ei kasse til, den koster rundt 30K. Fikk med svinghjul og clutch også, er sånn dobbel clutch, men vet ikke om jeg skal bruke den enda, eller lage nytt svinghjul og lage om clutchen. Noen som vet om noen clutch pakker å få kjøpt til M3 E92 eller M5/M6 ?
Gjest Skrevet Juni 5, 2010 Skrevet Juni 5, 2010 Si fra om du får en kasse til overs! Du har en tendens til og ro iland go handler yngve!=) Jeg tror det går og bygge om 7 trinsn til manuel.Er jo manuelle gir inni der=) Vet du om den har 2 overgir eller bare ett? Har den bare ett må den være meget tett gira.
Gjest Skrevet Juni 5, 2010 Skrevet Juni 5, 2010 Har v8/v10 kassa samme spline som feks s54 kassa? 35mm aksel?
M3 Yngve Skrevet Juni 5, 2010 Forfatter Skrevet Juni 5, 2010 Har v8/v10 kassa samme spline som feks s54 kassa? 35mm aksel? Den har 35 mm men har 26 splines, så er ikke det likt yanke biler da? Det med over gir vet jeg ikke, men er jo manuell ja, sikkert bare noen sånne låse ting som må på. Sånn som på SMG til S54. Den har jeg bygd om, så det går fint.
M3 Yngve Skrevet Juni 5, 2010 Forfatter Skrevet Juni 5, 2010 Turner har div fant jeg, men fy f og dyrt. http://www.turnermotorsport.com/html/de ... =BM533-BF6 Her kan man se splinsen. http://www.turnermotorsport.com/html/de ... D=BM533-EB Hm, denne har ikke likt svinghjul som jeg har fått med, dette er usa motor, men skulle tro det var likt vel?
Alex88 Skrevet Juni 6, 2010 Skrevet Juni 6, 2010 Du har en del jobb foran deg, men dette klarer du Yngve! Du er en trollmann når det gjelder alt som har med bil å gjøre hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå