Gå til innhold

Sprut som styre vanos på S54, brogramere om org ecu?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst til å bruke en S54 motor i min E30 M3. Så ønsker jeg ikke vanosblokk. Har lyst til å ha vanosene fult inntakt. På S54 er disse variable og sikkert et hellvette å mappe, så alt stemmer.

Så hvem har sprut som styrer variabel vanos og hvem har program og kunskap og mappe disse S54 og S62 på en ordentlig måte?

Eller helst noen som kan fikse org ecuen, til å bli som S50B30. uten busser, signaler og startspærre dritten.

Noen som har noe tips??

Skrevet

Jeg var hos PPF med min S50B30. Det virket som at de hadde kunnskap til å programere vanos, men det var en hel dag i benken for at det skulle bli bra. Var masse arbeid vist. Er sikkert ikke mindre justeringer på S54.

De bruker Vipec sprut.

Jeg har fjernet vanos på min nå pga kvassere kammer og mere turtall.

Skrevet

På S50B30 er det kun vanos som er av å på, S54 er den vist variabel ( etter hva jeg har hørt)

Jeg har skrevet dette på PPF forumet også, så for vi se hva dem svarer der.

Tror Moteck M800 kan styre den, men om de har program, eller man må stå i bremsebenken dages vis, da blir det dyrt. :roll:

Gr at jeg ønsker å ha disse inntakt, er at S54 har et gromt mellom register, det blir litt borte uten vanoser.

Dritt at ikke noen kan fikse org ECU, ved å fjærne alle "busser", startspærra osv. Sånn som på S50B30.

Skrevet

S50 har variabel vanos ja, men den er enkel..

Jeg har en Motec M600 boks liggen du kan få kjøpt.. Den er lik M800 men styrer kun 6 dyser. M600 boksen er 1 år gammel. Følger med 6 tenningsmoduler også.. Kunne tenkt med 12 lapper for den. Koster over rundt 20 ny.

Tommy Fjeld kjører S54 med original ecu på sin E30M3.. Allt virker fint på den. :)

Skrevet

Tommy Fjeld har vært oss meg å "snoka" på min E46, før han begynte på sin.

Den jobben han har gjort, er nesten umulig. De har holdt på mange mann i ukes vis. Jeg kan ta org ecu og noe av el nettet til E46 M3, men man må ha alle "bussene" til å virke, ellers går den kun til 6000 rpm. Jeg er ikke flink nok på sånt, og hadde vært like morro å hatt sprut og lik effekt om ikke mere, om alt virker. Har lyst på andre kammer da også.

Skal snakke med Crister i helgen, men det kommer til å ta dager i benken for å få til dette første gang, tror jeg da. Men da har han jo fila på lager til neste mann. :wink:

Skrevet

Ja Tommy har hatt mye arbeid med den.

At det tok en dag i benken på min motor var vertfall det Crister sa til meg, derfor gadd ikke jeg bruke vanos. Kan aldri tro at det er mindre jobb på S54 som sakt.

Bakdelen med kvasse kammer er at man minster litt av bunndraget, men så får man det jo igjen og litt til i toppen og det er jo en fordel.

PPF er vertfall veldig seriøse og de kan det de driver med. Min motor ble helt anderledes å kjøre etter at jeg hadde vært hos de. Den gikk også bedre og penere.

Skrevet

Skal tenke litt på Motecen din, hva bruker du nå?

Har snakka med en kompis i dag, som har en del peil også, så mulig vi prøver på org ecu. Må jo snart komme en chip eller noe som tar bort bussene, start spærra og speed signal.

Skrevet

Jeg bruker Vipec nå.. Grunnen er at PPF ikke hadde motec kabel når jeg sto der borte og hadde koblet opp nye coiler og dyser.. Handlet nytt Vipec for og komme hjem igjen :(

Motecen virker helt fint den, men jeg gadd ikke kjøre 80 mil hjem igjen med "feil" program.. Det er faktisk en ganske avansert boks. Man kan styre smg kasser også med den.

Jeg kjøpte Motecen av TEF Racing.

Skrevet

Ja, vet at Moteck er noe av det beste. Så PPF sa de kunne fikse å mappe Moteck?

Dette skrev Backis.

Vipec V88 klarar det och alla inställningar finns, men det tar nog flera dagar att justera det bra i bromsbänken.

Haltech suger.

Skrevet

På min motor som har enkel vanos så sa han at det var en dag i benken bare for å få til Vanos.

Han kunne mappe Motec, men han hadde ikke motec kabelen. Den hadde ikke jeg heller for jeg trodde de hadde :)

Det letteste er å fjerne vanos når du skal ha datasprut. Hvis du da skal ha på kvasse kammer så kan du dra noe mere turtall uten vanosen.

Eneste fordel med vanos er jo at du får noe mere bunndra. Ingen betydning i toppen.

De stoppet på 7500omdr på min siden jeg hadde vanos.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...