noekult Skrevet September 9, 2009 Skrevet September 9, 2009 Er det noen her inne som har erfaring med denne bilen...? Ser at de har kommet ned til 270.000 kr. på bruktmarkedet, 3 år gamle biler. Min far skal ha seg ny bil. Han har eid en 2005 Volvo V70 D5 stasjonsvogn i ett år nå og bilen har elektroniske problemer (dash som lever eget liv og blinker hele tiden, senterkonsoll mister all lys plutselig, blinklyslyden forsvinner osv) samt endel mekaniske (enten er bilen laget av en team med fulle svensker eller så er det den dårligste bilen laget generelt). Så nå vil han, til "max 250.000" (skal klare å tyne litt mer penger utover max grensen) kjøpe en max 3-4 år gammel bil, som har automat og diesel, som han kan stole på mtp driftsikkerhet og kvalitet. Er en slik BMW den rette bilen? Kjøreegenskaper betyr ikke all verden, men i forhold til andre alternativer (VW Touran m/ DSG, VW Passat m/ DSG, diverse Toyotaer) så virker en slik bil mer fornuftig. Av en eller annen grunn stoler jeg mer på BMW sin kvalitet, enn VAG sin (har hørt diverse historier om DSG 'kasser og Møller sin service i Norge). Går alltid ann å gå for en Toyota, men jeg tror ikke han har så lyst til å kjøre rundt i en Corolla heller. Tips til andre alternativer mottas med takk også.
aloebiz.net Skrevet September 10, 2009 Skrevet September 10, 2009 Du spør slikt på et bmw forum?? Det er klart det er BMW han skal ha
noekult Skrevet September 10, 2009 Forfatter Skrevet September 10, 2009 Svært dårlig respons da. Folk likte vel ikkea at jeg nevnte Toyota og BMW i samme posten
EasyL Skrevet September 11, 2009 Skrevet September 11, 2009 Nei det blir vel litt som å spørre om man skal ha biff eller epler til middag.
Tore Diesel Skrevet September 11, 2009 Skrevet September 11, 2009 Dersom jeg kun skulle latt fornuften styre, hadde jeg muligens kjøpt meg en Toyota selv. Ikke en Corolla nei, men kanskje en Avensis. Greier ikke å bli helt fortrolig med utseendet på Toyota, i forhold til Bmw, så personlig hadde jeg nok gått for en 320D ja.
flonoen Skrevet September 14, 2009 Skrevet September 14, 2009 Min far har en slik en Toyota Avensis D4D, 2 liter tror jeg, ca 115 hester. Kommer seg jo fra a til b, men noe særlig mer er det heller ikke. Veldig mye ketsjup på gasspådrag også. Får jo den avensisen i en 2.2d med 177 hester, blir vel mye det samme som en 320d. Byggkvaliteten er jeg ikke så voldsomt imponert over though, av og til er det en skranglelyd rundt kjørecomputeren, virker som om ramma rundt skjermen er litt løs eller noe sånt. Bakskjermen spretter litt av festet sitt på sidene ved bruk av tilhenger, pga trykket fra hengeren under nedbremsing, vanlig problem sa de på Toyota. Ellers er det vel ikke mye problem vi har hatt med vår, lurer på om kanskje dynamoen vår har vert byttet, men det gikk jo på nybilgarantien. Er vel en 07-modell jeg snakker om nå. Tror ikke han vil ha Toyota neste gang.
NiklasJa Skrevet September 14, 2009 Skrevet September 14, 2009 Konebilen er en E90 320d fantastisk bil på alle mulige måter. Bilen vår har sportsunderstell noe som burde være et must på disse bilene. 2.2l er veldig sterk og er snål på diesel. Spanderer du på deg en ecu flash fra ESS (eller andre) har du en Diesel børse som drar fra gjennomsnittet på den norske vei (inkl. bensin 2.5 og 2.8l bensin fra BMW). Automat kassa begynner vel å bli litt "gammeldags". I sportsmodus er den akkurat slik jeg foretrekker giringen. Aldri hatt noen problemer med denne, har gått snart 90k har kun måtte bytte slite deler. Bygg kvaliteten er upåklagelig, gode materialer og ingen ulyder. Av negetive ting som jeg kommer. Har hørt rykter om at turboen i disse bilene pleier å ryke rundt 150-200k og det er en potensiel utgift. Ellers er det en diesel med automatgir, ikke akkurat det som gir mest kjøreglede. Utseende blir kjedelig uten m-tech Dette var det jeg klarte å kladde sammen i farta. Har du noen spørsmål vedr. bilen så bare fyr løs. Kan skryte på meg 3 år og 50k km bak rattet på en slik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå