Halvor89 Skrevet September 9, 2009 Share Skrevet September 9, 2009 I forbindelse med min 20-årsdag i Juni, fikk jeg tur til Tyskland, med blant annet biltur, BMW-welt, BMW-museumet og omvisning på fabrikken med pappa som reisefølge. Tok MASSE bilder som jeg tenkte jeg kunne slenge ut her, i og med at dette har vært en BMW relatert tur Turen starter her, med lik bil på parkeringa på Gardermoen Ikke BMW men Fremme i München, og fant lokalene til leiebilfirmaet Sixt hvor vi hadde bestilt bil. Ved daværende tidspunkt skulle bilen vært en Mercedes C220. Den hadde 21årsgrense, så vi spurte om de hadde en bil inne som jeg hadde mulighet til å kjøre, som er 20. Vi kunne steppa ned på A3 e.l men bil var allerede forhåndsbetalt, og da hadde vi fått "dårligere" bil en hva vi hadde betalt for. Vi spurte også om de hadde BMW i samme klasse som bestilt, siden det stod merc c-class or similar. Det hadde de ikke, men vi fikk tilbudet om å betale 15euro pr dag og gå et step opp, noe vi takket ja til. Og HER er hva vi endte opp med Zugspitze, ca 3000m.o.h Vi hadde knallvær, så taket forsvant fort På mange måter, en helt rå bil Fattern som entusiastisk turguide Hoppbakken i Garmisch. Gromskyss i gangen på hotellet i Garmisch. Davy Watne`s tyske bror Bratt ? Nødvei, om du skulle miste bremsene. Navigasjon Speedometer Fint med nr2 bilen på henger! MCern ved Europabrücke Polizei, eller polizia som de heter i Italia =) Fjell. E30 Panoramabahn Grossglockner (3798m.o.h) Isbreen under grossglockner Skilt med grossglockner i bakgrunn Murmeldyr Utkikspunktet opp til Grossglockner Murmeldyr =D Snøfreser må til i disse høyder Bimmern med fjell i bakgrunnen. Her på parkeringsplassen ved Edelweissspitze Fornøyd "eier" Garasje med Z3 og BMW sykler Noen bilder av bilen i skumringa Og NÅ kommer alt fra Munich Garasjen under BMW welt. Her var det faktisk så reint på gulvet at du omtrent kunne sleike på det Og der stod det jo såklart ei gromvogn. Og ei som ikke var så grom Men dekoret derimot xD Og da var vi på plass på BMW welt. Nye Z4en var i fokus her Flott legebil ? Må si jeg har sansen for den kjerra her Svæær bil. Stod i individual avdelinga. Spesiell men tøff arkitektur Denne her falt også i smak. 135i. Heftig utstyrt. Balanced power Baki en 7-serie limo. GOOD plass. Belysninga er ei arbeidslampe. Er nok mere komfortabel belysning der til vanlig. Her stod kundebilene. Det er en opsjon når man handler bil i Tyskland å kunne hente den ut på BMW welt Motorsykkelkjøring var det også, inne på BMW welt. Han fyren her hadde snøring. Kjørte opp og ned trapper. Tok stoppie ned trappene. Kjørte på bakhjulet rundt der etc. Heftig å se på Dekorering av Z4 panser var tydeligvis det nye innen kunst BMW welt + Vierzylinder bygget Også gikk turen til BMW museumet: Sjekk ytelser kontra sylindervolum (!!!!!!) BMW logoer i flusst. Disse som er på forsiden av en av de siste Fahrfreude bladene. 1-serie i leire m50b20 m20b20 Produksjon av e30 touring Z8 Og Z3 =) M3 GT-R E-21 La inn TLF for å illustrere felgkant e30 i leire M1 Og, såklart fant fattern igjen en e21 323, som var KLISS lik en han hadde på 80-tallet, både med tanke på fargen inni og utapå Isetta For en anonym e28 M5 BMW Turbo Concept Starwars Concept ... Praktisk parkering på hotellet i münchen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwe_e36 Skrevet September 9, 2009 Share Skrevet September 9, 2009 mer bilder;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvor89 Skrevet September 9, 2009 Forfatter Share Skrevet September 9, 2009 Må få de over på PCen først =P Prøve å få til i morra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet September 9, 2009 Share Skrevet September 9, 2009 Åh, for en gave! Missuner deg stort ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Kristian Skrevet September 9, 2009 Share Skrevet September 9, 2009 Venter spent på flere bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet September 9, 2009 Share Skrevet September 9, 2009 Hyggelig gave å få det. har aldri skjønt hvorfor noen velger diesel+cabriolet, men som leiebil er det ikke noe dårlig alternativ. Ser frem til flere bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raynik Skrevet September 9, 2009 Share Skrevet September 9, 2009 tøft, sleng på med mere bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet September 9, 2009 Share Skrevet September 9, 2009 Høres ut som en morsom og gøyal tur det der! Håper på selv å få til noe slikt etterhvert. Men hvorfor valgte dere ikke BMW med engang hos Sixt når dere plukka ut bil? Mercedes...? =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-E30 Skrevet September 10, 2009 Share Skrevet September 10, 2009 Flere bilder takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvor89 Skrevet September 10, 2009 Forfatter Share Skrevet September 10, 2009 Hyggelig gave å få det. har aldri skjønt hvorfor noen velger diesel+cabriolet, men som leiebil er det ikke noe dårlig alternativ. Ser frem til flere bilder Diesel motorer blir bare bedre og bedre for hver dag som går de Det var flere momenter som overrasket meg med denne. For det første, diesellyden er nesten ikke hørbar. 6er lyden derimot, hører du veldig godt. Og i kombinasjon med visling fra "sotvifta" så er jo dette helt genialt. I tillegg, så har vi forbruket. Jeg har funnet ut i ettertid at det satt en 3liter under panseret. Samme blokka som i 330d, men i den er det tatt ut mer. Når vi leverte bilen, stod forbruksmåleren på 0,58 på mila. Det syns jeg er ganske bra for en 3liter med 200hk og 400nm. Vi regna ut at i gjennomsnitt på hele turen brukte vi 0,72. 50,9liter på 70mil, og de 70milene var stort sett opp og ned fra fjell som tilsier at det går endel suppe. Så ja, jeg har ikkeno anna å si enn at jeg er IMPONERT over den bilen Høres ut som en morsom og gøyal tur det der! Håper på selv å få til noe slikt etterhvert. Men hvorfor valgte dere ikke BMW med engang hos Sixt når dere plukka ut bil? Mercedes...? =) Her var det et spørsmål om pris. Den kjerra vi lånte stod for en relativt mye høyere pris på sixt sine sider, enn vi hadde tenkt å legge i det. Og hos leiebilfirmaer, så setter man seg som regel opp på en bil, som står under f.eks: Mercedes C-class or similar. Håpet var jo å få en 3-serie siden den stod i samme klasse. Men slik ble det jo ikke, siden alle 3-seriene var utleid. Men som sagt, ønsket var HELT klart å få BMW hele tia, og det fikk vi ordna. Slapp å kjøre stjernegris Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
milhouse Skrevet September 10, 2009 Share Skrevet September 10, 2009 venter spent på bilder. Jeg drar faktisk nedover i morgen. Skal på m-studio samt BMW welt! Gleder meg som en unge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Super7 Skrevet September 11, 2009 Share Skrevet September 11, 2009 Grattis med kjempetur-present! Fikk ikke noe særlig lyst til å sette meg i bilen å kjøre sydover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikL Skrevet September 11, 2009 Share Skrevet September 11, 2009 Det var gaven sin! Fantastiske områder dere kjørte i og kjøretøyet var jo ikke å forakte heller Jeg må innrømme at jeg humret litt av teksten til noen av bildene. Måten du stadfestet det åpenbare på, "fjell" - "E30" ovs, var herlig tørrvittig. Om det var meningen vet jeg jo ikke, men... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvor89 Skrevet September 11, 2009 Forfatter Share Skrevet September 11, 2009 Det var gaven sin! Fantastiske områder dere kjørte i og kjøretøyet var jo ikke å forakte heller Jeg må innrømme at jeg humret litt av teksten til noen av bildene. Måten du stadfestet det åpenbare på, "fjell" - "E30" ovs, var herlig tørrvittig. Om det var meningen vet jeg jo ikke, men... Haha Moro at du tolka det sånn. Var egentlig ikke meninga, men satt og resiza 140bilder igår kveld og hadde intensjoner om å legge meg, så la ikke sjela i bildeteksten. Har MASSE flere bilder som skal ut også, men tar jo litt tid og laste opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet September 11, 2009 Share Skrevet September 11, 2009 venter spent på bilder. Jeg drar faktisk nedover i morgen. Skal på m-studio samt BMW welt! Gleder meg som en unge. Awesome! ta menge bilder! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå