Torminator Skrevet September 9, 2009 Skrevet September 9, 2009 Har et lite problem med min M52 B20. Når den står litt på tomgang, mer enn 1 min, så begynner den å hoste og fjuske. Høres nesten ut som den skal stoppe, men har aldri gjort det. Når jeg gir litt gass så gir det seg, men kommer igjen etter en stund. Ingen problemer med fjusking under kjøring og ved pådrag. All hjelp og alle tips mottas med takk!
mak1990 Skrevet September 9, 2009 Skrevet September 9, 2009 Henger meg på her jeg 8 Har det samme problemet med min E34, hva kan det være?
Torminator Skrevet September 10, 2009 Forfatter Skrevet September 10, 2009 Ingen som har forslag til hva det kan være.
Highway61 Skrevet September 12, 2009 Skrevet September 12, 2009 Er det kun før motoren er varm eller hele tiden? Prøv å søk i forumet, har sett flere tråder om emne!
Tor e46 Skrevet September 12, 2009 Skrevet September 12, 2009 Her lukter det Vanos gutter!!!!!!!!!!!!!! Klassiske symptomer når motoren "dupper" på turtallet gir forøvrig også dårlig drag i motoren spessielt under 3000 rpm
Radeon Skrevet September 12, 2009 Skrevet September 12, 2009 Her lukter det Vanos gutter!!!!!!!!!!!!!! Klassiske symptomer når motoren "dupper" på turtallet gir forøvrig også dårlig drag i motoren spessielt under 3000 rpm Hadde samme på min. VANOS feil!!! (I mitt tilfelle altså)
Christer Skrevet September 12, 2009 Skrevet September 12, 2009 mitt tilfelle var så enkelt at det la seg vann nede i plugghulla etter en litt grundig motorvask, så når den ble varm sveiv den som ein gammal marna.. sjekk dette da dette er billig og fort gjort.. har sett dette på ett par stykk
Radeon Skrevet September 12, 2009 Skrevet September 12, 2009 Evntuelt kan du sjekke at batteri og dynamo er i stand. Bilen vil fuske ved forlite strøm. Evt stoppe helt tilslutt.
Torminator Skrevet September 13, 2009 Forfatter Skrevet September 13, 2009 Redd for dette med Vanosen. Synes selv jeg har litt dårlig drag under 3000rpm, og i tillegg er det litt rakling ifra motoren. Problemet forsvinner hvis jeg gir litt gass, men kommer tilbake igjen etter en stund på tomgang. Kommer liksom litt sporadisk. Skjer ikke hver gang den står på tomgang...
Radeon Skrevet September 13, 2009 Skrevet September 13, 2009 stemmer godt med vanos symtomer da ja. er en grei jobb å bytte egentlig. eneste er jo at det blir jo en liten utgift siden du må bytte alle pakningene på din vei ned til vanosen.
Torminator Skrevet September 17, 2009 Forfatter Skrevet September 17, 2009 Er dette de harde o-ringene i Vanos som forårsaker? De som Beisan Systems selger en bedre utgave av? Disse du byttet for å bli kvitt problemet?
Radeon Skrevet September 17, 2009 Skrevet September 17, 2009 stemmer det. og de har en rimlig god forklaring el fremgangsmåte med bilder og full pakke på nettsiden sin.
Torminator Skrevet September 19, 2009 Forfatter Skrevet September 19, 2009 Ok, men har hørt at man må ha noe verktøy til å låse av kammene med på singelvanos. Kan noen bekrefte/ avkrefte dette?
Radeon Skrevet September 20, 2009 Skrevet September 20, 2009 Ja når du har singel vanos så må du ha kamlåsningsverktøy
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå