Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som emnet sier lurer jeg på å sette inn en nyinnkjøpt S38 med pustehjelp. Vet ikke enda åssen jeg skal gjøre dette eller om jeg skal bruke turbo eller kompressor.

Har pr idag en m30 med turbo som har funket greit. Hatt trøbbel med fusking på høye trykk som jeg aldri helt har funnet ut av. Har derfor redusert trykk og brukt bilen istedet for å bare skru. Har vært rundt i Norge med bilen og var i sommer i Europa en tur. Kjørte ca 20000km ifjor og blitt enda mer i år. Kjører pr idag med en portet 745 eksosmani og en Gserie turboneticsturbo.

Autronic sm4

msd 6 blaster

Polirytan rund baut.

M5 bremser.

Bilstein.

Compomotive og m5 kopi felger

Eibach

Sachs 765plate med 6 puch sinter

260kasse

3,07 dif

044pumpe

Mahle stempler i motor ellers nyoverhalt i fjor standard motor, med litt ugunstig kam.

9:1 i komp

485hk-735nm ved 1,5bar.

Men har akkurat kjøpt meg en kolidert M5 3,6 som jeg da har vinterplaner for. Ser at turbo vil bli veldig trangt, men har lyst å bruke denne motoren da den er så utolig potent i seg selv.

Toppen er jo mekansik kunst.. :D

Noen bilder fra et bimmers treff i fjor her av bilen.

n3dps7okz5j60cq9k6eh.jpg

7ti8xlg0qx10e30gq9et.jpg

l11i1sv3uzhy9l23gzlb.jpg

8n2zbvvms5y67fbkxh4v.jpg:D

Skrevet

Noen bilder av den nyinnkjøpte M5n

Har noen noe info om denne bilen før J B eide den er dette artig å få innsyn i! :D

7s72p060hazt0ebrt21t.jpg

v0en41f98kj0qt4yrhce.jpg

l6b7u2a330wi552ra9nj.jpg

1uaowhjujyskfgpes8zs.jpg

qbsvra8s8s26qn8ah7ut.jpg

Som dere ser har jeg revet av restene av fronten og begynt å plukke litt på motoren. Hadde start på den og kjørte den varm. Virket som den var i fin form, men raslet litt, noe som jeg trodde var registret.

Tips og tilbakemld motas med takk. :)

Har fått med meg at det bør byttes til M3 3,2 strammer i register på disse ellers vet jeg lite om disse motorene. Men M30n begynner jeg å kjenne litt nå.. :twisted:

Skrevet

Jævlig tøft med s38 i e28!!

Få orden på reg kjedet, s38b38 motoren som stod i 740en min tidligere hoppet den av helt uten forvarsel, og uten tegn til problem i forkant. så om den rasler ville jeg få gjort noe med det fort som fy! hehe.

Skrevet

Hei

Uansett om du velger original 3,6 sugis, turbo eller kompressor blir detta morro. Skal du kjøre overladdad mener jeg en kompressor er tingen. Da beholder du vel mye av den fine karakteren i motor'n, bare forsterker det "noen" hakk :)

Hilsen Trond

Skrevet

Ja er du gal:-)

Skal åpne motoren og måle over alt. Skal o ringes og senkes komp. Mulig jeg bytter rådene, men får se det litt ann.

Blir det presse blir vel effekten ikke værre enn at de orginal tåler d.

Har for første gang god tid da dette ikke trenger være ferdig før våren.. Digg

Andre planer er å få lakket bilen, om jeg har råd til dette i år får jeg se, men den trenger ny lakk!

Skrevet

Jepp trond, det er det jeg og tror, men er ikke sikker enda. Men blir jo plenty effekt uansett her, og har jo hatt turbo motor nå, så hadde vært gøy å hatt noe som virkelig svarte når jeg gir gass..

Sett litt på den Gs m3n.. enorm respons heftif vettu... Men er dyrt med presse da..

50 lapper bare der fort...

Skrevet

Tipper detta blir helværst! Thorbis har alt av kjøledeler fra e28 M5 som han skal selge. Kanskje det kunne vært noe? Er vel nytt alt sammen.

Jeg ville satsa på kompressor var jeg deg. Respons er så fantastisk moro, og etter min mening ikke verdt å "ødelegge" med turbo. Er jo kanskje noe å tenke over en trimma variant av sugisen også? Datasprut, carboninnsug, hissigere kammer og litt porting så tipper jeg det blir en staselig maskin det også. Det blir også ekstremt driftsikkert :wink:

Skrevet

heftig sugetrim er tingen :twisted:

man lager lett en 4liter av denne, den kan vel også taes så langt at den kan bli 4.2liter, men da er vel driftsikkertheten et problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...